در بیانیه دومین کنگره سازمان دانش‌آموزی مطرح شد؛ از دعوت رئیس‌جمهوری به کنگره سوم تا درخواست اختصاص ردیف بودجه مستقل

تهران (پانا) - دومین کنگره مجامع اعضا، مربیان و مدرسان سازمان دانش‌آموزی که از روز یکشنبه 26 تیر در اردوگاه شهیدباهنر تهران آغاز شده است، بعدازظهر امروز با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۸۳۷۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
در بیانیه دومین کنگره سازمان دانش‌آموزی مطرح شد؛ از دعوت رئیس‌جمهوری به کنگره سوم تا درخواست اختصاص ردیف بودجه مستقل

متن این بیانیه که شامل 12 بند است به شرح زیر است: «با نام و یاد خداوند بخشنده و مهربان و با استعانت از ذات بی‌همتای او، سازمان دانش‌آموزی، ما مربیان و مدرسین پیشتاز عضو کنگره سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌داریم:

1- آرمان‌های حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) چراغ راه پیشتازان بوده و تمامی اعضا و مربیان خود را سرباز کوچک و گوش به‌فرمان ولی فقیه دانسته و برای دیدار با معظم له لحظه شماری کرده و از مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم مقدمات این دیدار را فراهم نمایند.

2- تربیت نوجوانان و جوانان عضو این تشکل فراگیر آموزش و پرورش بر مدار تعالیم روح بخش قرآن کریم و سیره اهل بیت عصمت و طهارت بوده و لحظه‌ای از این مسیر پرافتخار غفلت نخواهد شد.

3- ما پیشتازان سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران تمام همت خویش را برای عملیاتی‌کردن دستور مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درخصوص سال حمایت از کالای ایرانی مبذول داشته؛ در محیط مدرسه و خانواده و جامعه کمک کار خوبی برای دولت محترم خواهیم بود.

4- ما اعضای کنگره سازمان دانش‌آموزی به نمایندگی از سایر دانش‌آموزان و مربیان عضو سازمان دانش‌آموزی در سراسر کشور از سیاست‌ها، رویکردها و اقدامات نویدبخش و امیدآفرین مسئولان سازمان دانش‌آموزی حمایت نموده و ضمن تائید برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در سال 98-97 خواهان توجه هرچه بیشتر به عدالت آموزشی و برنامه‌ای و تمرکز بر مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشیم.

5- از وزیر آموزش و پرورش و معاونان محترم ایشان به‌ویژه معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش‌آموزی به جهت برگزاری این کنگره عظیم سپاسگزاری نموده از ایشان می‌خواهیم با فعال سازی هر چه بیشتر جلسات هیات امنا و شورای برنامه‌ریزی سازمان موجبات رونق روزافزون فعالیت‌های آن و هدایت امکانات و اعتبارات لازم را فراهم آورد.

6- از تمامی مدیران، مربیان، معلمان مدارس تمنا داریم با تدابیر ارزشمند خود برای فعالیت پیشتازان میدان گشایی نموده و فضای عمومی مدرسه را به سمت کار گروهی با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی هدایت نمایند.

7- از سازمان برنامه و بودجه کشور و مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با نگاهی دوباره به فعالیت‌های اثربخش سازمان دانش‌آموزی در اختصاص دادن به یک ردیف بودجه مستقل و اعتبارات مناسب و رفع موانع بند چ قانون برنامه ششم توسعه اقدام لازم را مبذول فرمایید.

8- ضمن سپاس از معاونت پشتیبانی، توسعه مدیریت و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که همواره پشتیبان و حامی سازمان دانش‌آموزی بوده‌اند تقاضامندیم برای آموزش و نگهداشت مربیان پیشتاز سراسر کشور اقدامات تشویقی، حمایتی بیشتری را در نظر گرفته و موجبات دلگرمی این عزیزان را فراهم آورند.

9- از مدیران کل و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها می‌خواهیم با تشکیل منظم شورای برنامه‌ریزی استان ضمن تدوین برنامه‌های منسجم سالانه راهکارهای حمایتی و خوداتکایی بر تأمین منابع را تعیین و عملیاتی نمایند و از ظرفیت حقوقی سازمان به‌عنوان نهاد عمومی غیردولتی آن‌گونه که هست بهره‌برداری کنند.

10- از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جناب دکتر کاظمی می‌خواهیم جهت ایجاد بستر فعالیت کار گروهی برای تشکل پیشتازان نسبت به بهره‌برداری و مدیریت حداقل یک اردوگاه و دو کانون در هر استان به سازمان دانش‌آموزی بذل عنایت را مبذول فرمایند.

11-از تمامی اعضا، مربیان، مدرسان، کارشناسان و مدیران سراسر کشور می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت بزرگ خبرگزاری پانا در انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و مجلس دانش‌آموزی که موجبات رونق فعالیت‌ها و آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه، اهداف و مأموریت‌های سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌آورند کوشا باشند.

12- در پایان با تشکر مجدد از رئیس محترم هیات امنای سازمان دانش‌آموزی جناب آقای دکتر بطحایی، معاونت پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش‌آموزی جناب آقای دکتر کاظمی، قائم مقام محترم معاون وزیر در سازمان جناب آقای مهندس روشنی، معاونان، مشاوران، مدیران و کارشناسان سازمان مرکز و استان‌های سراسر کشور که تمهیدات برگزاری این کنگره باعظمت را فراهم نمودند آرزومندیم کنگره سوم سازمان را با حضور رئیس جمهور محبوب کشورمان جناب آقای دکتر روحانی برگزار نماییم.»

به امید آن روز.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار