مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری خبر داد

درخشش دانش‌آموز استان چهارمحال وبختیاری در مسابقات جهانی ریاضی IMC2018

شهرکرد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری از درخشش دانش‌آموز این استان در مسابقات جهانی ریاضی IMC2018 خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموز استان چهارمحال وبختیاری در مسابقات جهانی ریاضی IMC2018

بهروز امیدی اظهار کرد: « حسین رئیسی» دانش آموز پایه نهم دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه 2 شهرستان شهرکرد در مسابقات جهانی ریاضی IMC2018 موفق به کسب طلای گروهی و دیپلم افتخار فردی شد.

امیدی افزود: مسابقات جهانی ریاضی IMC2018 در کشور بلغارستان و باحضور 32 کشور در تیرماه جاری برگزارشد.

وی بیان کرد: حضور در مسابقات علمی بین‌المللی زمینه‌ی مناسبی برای تبادل تجربیات، ارتباط با جوامع علمی، کسب اندوخته‌های بیشتر و بروز رسانی دانش و اطلاعات می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: تیم ملی دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی ریاضی IMC 2018 که در تاریخ 5 تا 10 تیرماه در کشور بلغارستان برگزار گردید موفق به کسب مقام چهارم جهان شدند، که یک مقام قهرمانی، یک کاپ طلا، 3 کاپ نقره و 1 کاپ برنز تیمی، 1 مدال نقره، 5 مدال برنز و 12 دیپلم افتخار فردی حاصل درخشش نوجوانان ایرانی در این مسابقات بوده است.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی ریاضی IMC هر ساله با حضور تمامی کشورهای جهان برگزار شده و تیم اعزامی به این مسابقات در چند مرحله آموزشی و گزینشی کشوری، توسط خانه ریاضی تهران شناسایی و آماده حضور برای این مسابقات می گردند.

گفتنی است،IMC به معنای مسابقات جهانی ریاضی (International Mathematics Competitions) می باشد و تفاوت آن با المپیاد ریاضی علاوه بر تیمی انفرادی برگزار شدن آن ، در این است سوالات آن برخلاف مسائل مطرحه درالمپیاد که گاهاً بر پایه اطلاعات ریاضی استوار است ، بیشتر به جنبه قدرت خلاقیت و تفکر دانش آموز می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار