دختر نونهال سی سختی مقام دوم مسابقات مفاهیم ریاضی مالزی را کسب کرد

یاسوج (پانا) - ساغر سی سخت در رده سنی 6 سال توانست در مسابقات جهانی آموزش مفاهیم پایه ریاضی (imaths) که در کشور مالزی برگزار شد مقام دوم را کسب کند.

کد مطلب: ۸۴۷۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دختر نونهال سی سختی مقام دوم مسابقات مفاهیم ریاضی مالزی را کسب کرد

مسابقات بین المللی imaths سال گذشته برای اولین بار در کوآلالامپور برگزار شد که در این مسابقات کودکان 3-7 سال در دو سطح کتبی و عملی به شکل بازی به رقابت در حوزه درک مفاهیم ریاضی می پردازند.

تیم ایران برای دومین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کند و امسال با 211 شرکت کننده دراین مسابقات حضور یافت.

شرکت کنندگان ایرانی از استان های فارس، بوشهر، تهران، آذربایجان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران، گرگان و چند استان دیگر با هماهنگی موسسه علمی آموزشی عصر طلایی رشد کودک در این مسابقات شرکت کردند.

حدود 611 نونهال دراین سری از مسابقات در مالزی از کشورهای مختلف شرکت کرده بودند که «ساغر سی‌سخت» با مربی‌گری مادر خود در موسسه علمی طلوع علم شهرستان دنا توانست در مسابقات جهانی آموزش مفاهیم پایه ریاضی imaths که در کشور مالزی برگزار شد مقام دوم را کسب کند و افتخاری دیگر را در کارنامه علمی کشور،استان و شهرستان دنا ثبت کند.

نوآموزان ایرانی در مجموع موفق شدند مقام اول جهان در سه رده سنی A کودکان 4 ساله، رده B کودکان 5 ساله و رده C کودکان 6 ساله مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه imaths «من ریاضی را دوست دارم» را کسب کنند.

گروه ایرانی پس از مالزی با بیشترین تعداد نونهالان دراین مسابقات بین المللی که در مرکز 'آی دی سی سی' شاه عالم برگزار شد، شرکت کرده بود.

نمایندگان 21 کشور از جمله آمریکا، کانادا، سنگاپور، روسیه، عراق، مالزی، ایران و چین در این مسابقات حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار