مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جلسه شورای آموزش و پرورش:

بیمارستان فوق تخصصی فرهنگیان نیشابور راه اندازی می شود

نیشابور(پانا)- سومین جلسه شورای آموزش و پرورش نیشابور باحضور اعضای شورا، نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان در محل دفتر مدیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۷۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان فوق تخصصی فرهنگیان نیشابور راه اندازی می شود

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه با تبریک و گرامی داشت میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و آغاز هفته کرامت، گفت: ما در سال تحصیلی پیش رو، مشکلات عدیده ای در بخش توسعه و تجهیز داریم و اگر خیرین نیک اندیش شهرستان نبود مشکلات بزرگی را باید تجربه می کردیم.
حسین مهرابادی افزود: ما در حال حاضر 10هزار دانش آموز عضو پایگاه اوقات فراغت داریم که این استقبال می طلبد اعتباری برای تجهیز کانون باهنر شهرک پیش بینی شود.
وی با تقدیر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان به جهت همراهی با آموزش و پرورش در همه زمینه ها، خاطر نشان کرد: ما با تشکیل کارگروه های سی گانه تخصصی، استفاده از خرد جمعی در آموزش و پرورش را مبنای کار خود قرار داده ایم.
مدیر آموزش و پرورش نیشابور در ادامه، دستور کار جلسه را عنوان کرد که ثبت نام دانش آموزان، اوقات فراغت، ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی از اهم آنها می باشد.
گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی به اهمیت رشته های فنی حرفه ای در جامعه امروزی پرداخت و گفت: تمام تلاش ما این است که جایگاه رفیع معلم در جامعه حفظ شود.
وی در ادامه به مشکلات موجود در مدارس حاشیه شهر پرداخت و افزود: فضاها و مدارس حاشیه شهر مورد بررسی قرار گیرد و تلاش کنیم خیرین را به سمت حاشیه شهر هدایت کنیم.
این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تغییر گفتمان آموزش و پرورش از حافظه محوری به مهارت گرایی و در راس آن تقویت مهارت های زندگی در بین دانش آموزان اظهار داشت: توجه به پرورش استعدادهای دانش آموزان در فضای آموزشی و پرورشی امری بسیار مهم و حیاتی است و باید زمینه این رشد را فراهم آوریم
چنارانی نماینده دیگر مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: تابستان یک فرصت استثنایی برای بازسازی است که دانش آموز باید داشته هایش را شناسایی کند و با یک انگیزه جدید و پتانسیل مضاعف سال تحصیلی جدید را آغاز کند.
وی افزود: نظارت بر ثبت نام دانش آموزان باید با دقت تمام انجام شود و قوانین ثبت نام باید برای همه یکسان باشد.
هاجر چنارانی خاطر نشان کرد: تاکید ما پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از کالای ایرانی است و کمک کنیم در موارد مختلف مانند دوخت لباس و استفاده از لوازم التحریر مردم را به سمت خرید از کالای ایرانی سوق دهیم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پارلمان اولیاء و پارلمان دانش آموزی امر بسیار مهمی است که می تواند استعدادهای دانش آموزان را شکوفا کند.
به سمت عدالت محوری حرکت کنیم، و این وعده را به شما می دهیم که در ماه های آتی، بنیاد برکت سه تا چهار مدرسه در نیشابور خواهد ساخت.
نماینده مردم نیشابور با تشریح طرح خادم یاران رضوی، گفت: امروز دانش آموزان بسیجی در قالب طرح هجرت در حال زیبا سازی مدارس هستند که این حرکت، بسیار زیبا و ستودنی است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه، گفت: من تا به امروز کمتر جلسه شورای آموزش و پرورش دیده ام که نمایندگان، امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان حضور فعال داشته باشند.
صابری افزود: اینکه امروز نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اینچنین دغدغه آموزش و پرورش را دارند جای بسی خرسندی است که باید به فال نیک گرفه شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان پایه دوازدهم در سال آینده باید اولین دوره کنکور و اولین دوره امتحانات نهایی طرح 6-3-3 را برگزار کنند که این امر حساسیت کار را نشان می دهد.
معاون آموزش متوسطه مدیر کل، تشکیل کمیته کنکور، طرح حامی مدارس و توجه به دانش آموزان حاشیه شهر را ازجمله طرح های مهمی دانست که در نیشابور در حال برگزاری است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده که آماری نزدیک به 13 هزا نفر در استان خراسان رضوی را شامل می شود، کمبود فضاهای آموزشی، کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس به ویژه در هنرستان ها و مراکز فنی و کاردانش و فقدان نیروی متخصص برای استقرار پایه دوازدهم چهار چالش آموزش و پرورش در سال آتی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز مدرک گرایی جای مهارت گرایی را گرفته است که این امر مشکل اصلی دانش آموزان ما است و طرح ایران مهارت در سال آینده این مشکل را حل خواهد کرد که هر دانش آموز باید یک مهارت را آموزش ببیند و با این توضیحات باید گفت که حساس ترین مقطع آموزشی در همه سالها، سال تحصیلی آینده است و نیازمند کمک تمام دستگاه های شهرستان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار