ضرورت توجه به بروز و ظهور خلاقیت های دانش آموزان برای تربیت نسل تمام ساحتی

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین اختتامیه جشنواره استانی نوجوان خوارزمی گفت :امروز باید از آموزش صرف و حافظه محوری دوری کرده و به بروز و ظهور خلاقیت های این نسل توجه بیشتری داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۳۵۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به بروز و ظهور خلاقیت های دانش آموزان برای تربیت نسل تمام ساحتی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در آیین اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت :در آموزش و پرورش غالب فرایندها حافظه محور بوده و انباشته ای از آن چه در مدارس آموزش داده می شد در ذهن دانش آموزان بایگانی می شد،این آموزش ها ممکن بود در زندگی تحصیلی دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد یا این که هیچگاه برای او کاربردی نباشد، وجود این نقیصه و برخی دیگر از کمبودها در بدنه آموزش و پرورش باعث شد که آموزش و پرورش به فکر تدوین سند تحول بنیادین برای تربیت نسلی تمام ساحتی بیفتد.

وی ادامه داد : امروز باید از آموزش صرف و حافظه محوری دوری کرده و به بروز و ظهور خلاقیت های این نسل توجه بیشتری داشته باشیم.

خدابنده جشنواره نوجوان خوارزمی را مقدمه ای برای وسعت بخشی به استعداد های دانش آموزی دانست و تصریح کرد : برگزاری جشنواره های علمی و پژوهشی جابربن حیان در مقطع ابتدایی و همچنین جشنواره جوان خوارزمی در مقطع متوسطه دوم گام خوبی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین بود اما در سطح کشور هم توجه به بحث اقدامات پژوهشی به عنوان یک نیاز تشخیص داده شد و در نهایت با محوریت آموزش و پرورش خراسان رضوی جشنواره نوجوان خوارزمی در مقطع متوسطه اول راه اندازی شد.

وی افزود :این جشنواره فرصت بسیارخوبی برای مطالعه و تحقیق و پژوهش دانش آموزان است؛ ضمن این که فرآیند جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت یادگیری جدیدی را برای دانش آموزان و همچنین همکاران ایجاد می کند و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی و محقق کردن ارتباط دانش آموزان و جامعه و مدرسه و کتابخانه و.. و همچنین تربیت نسلی خلاق و پژوهشگر و کارآفرین از دیگر نکات مثبت برگزاری این جشنواره است.

قابل ذکر است در پایان فرآیند جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان رضوی ، 629 دانش آموز برتر که آثار آن ها از سوی دبیرخانه جشنواره به عنوان آثار نمونه انتخاب شده اند در دو بخش پسران و دختران تجلیل می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار