افتتاح بزرگترین کارخانه تولید آبمیوه طبیعی خاورمیانه در بستان آباد

بی احترامی به خبرنگاران و عکاسان و عذرخواهی استاندار از اصحاب رسانه

بستان آباد(پانا)- بزرگترین کارخانه تولید آبمیوه طبیعی در خاورمیانه با نام تجاری پرشین نوش در شهرستان بستان آباد، با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۳۴۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگترین کارخانه تولید آبمیوه طبیعی خاورمیانه  در بستان آباد

این کارخانه که ساخت آن از سال ١٣٩٣ ،با هزینه ای بالغ بر ١٧٠٠ میلیارد ریال و با مشارکت بانک صنعت و معدن و همکاری گروهی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی آغاز شده بود، برای ٣٠٠ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.


پرشین نوش ،اولین کارخانه تولید آبمیوه بدون افزودنی است
علی حسینی،مدیرعامل کارخانه پرشین نوش در مراسم افتتاح کارخانه، تنوع محصول برای تولید آبمیوه را یکی از ویژگی‎های ممتاز این کارخانه دانست و گفت: کارخانه پرشین نوش دارای خط‌های فرآوری تمامی میوه‎ها اعم از انواع مرکبات به ویژه لیموشیرین، سیب، انار، انواع توت‎ها، میوه‎های هسته کوچک مانند آلبالو و هسته بزرگ از قبیل هلو و زرد آلو است که بسیاری از آن‎ها مانند لیموشیرین، برای اولین بار در جهان، فرآوری می‎شوند.
وی افزود: تولید 100 میلیون لیتر آبمیوه، سه هزار و 250 تن کنسانتره و استفاده نکردن از مواد نگهدارنده نیز از دیگر دیگر اقدامات و ویژگی‎های منحصر این کارخانه بوده که آن را در خاورمیانه بی‎همتا کرده است.

خرید ٣٠٠ هزار تن میوه به صورت سالیانه، مژدگانی بزرگی برای کشاورزان است

استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به خاطره تلخ ١٢ تیرماه بیان کرد: ١٢ تیر روزی است که دشمن ،هواپیمای مسافربری ایران با٣٠٠ مسافر را سرنگون کرد و امروز ما با افتتاح برترین و بزرگترین کارخانه آبمیوه طبیعی در خاورمیانه ،یاد شهیدان آن حادثه را زنده نگه می داریم.
مجید خدابخش به تحسین اراده مدیر کارخانه پرداخت و گفت :اینکه یک جوان با وجود تمام سختی های کار، با اراده قوی و غیرت آهنی توانسته چنین پروژه عظیمی را به سرانجام برساند بسیار تحسین برانگیز و غرورآفرین است.
وی ادامه داد: نکته مثبت دیگر این کارخانه ،عدم وجود کالای چینی و استفاده از نیروی انسانی نخبه است که مطمئنا در موفقیت این کارخانه تاثیرگذار خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد :این اتفاق ، مژدگانی بزرگی برای کشاورزان است زیرا سالی ٣٠٠ هزار تن میوه برای این مجموعه خریده خواهد شد.

هدف از این سرمایه گذاری ،اشتغال زایی است

مهرداد رشتچیان، سرمایه گذار و مدیر کارخانه پرشین نوش بیان کرد: این کارخانه در جهان منحصر به فرد است و ما امکانی در این مجموعه فراهم کردیم که بتوانیم تمامی محصولات باغی و زراعی را در آن فرآوری کنیم. هنگام خرید این خط از فروشندگان آلمانی، آن‌ها در تعجب بودند که چگونه ممکن است کشوری تمامی میوه‌های چهار فصل را در خود داشته باشد. این امکان،رویایی برای سرمایه گذاران خارجی بود.
وی ادامه داد: امیدواریم تمامی مدیران به سرمایه گذاران کمک کنند، چرا که سرمایه گذاران می‌توانستند سرمایه خود را در بانک‌ها پس‌انداز کرده و سود بگیرند، اما نگاه، نگاه صنعتی و کمک به پیشرفت و اشتغال‌زایی است.
رشتچبان در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت ادامه همراهی بانک صنعت و معدن، اجرای یک پروژه بهداشتی و دارویی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان را از برنامه‌های آتی‌اش دانست.
در حاشیه این افتتاحیه، برخی از خبرنگاران و عکاسان مورد بی احترامی مدیرعاملان کارخانه قرار گرفتند که استاندار آذربایجان شرقی از آنها بابت این بی مهری عذرخواهی کرد و محبوبیت خود را بین فعالان رسانه ای، دوچندان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار