تصویب 42 طرح اشتغال فراگیر با پیش بینی اشتغال هزار و 181 نفر

کرج (پانا) - چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز به ریاست استاندار البرز و دبیری مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان و با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی، فرمانداران و سایر مسئولان استانی در استانداری البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۳۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تصویب 42 طرح اشتغال فراگیر با پیش بینی اشتغال هزار و 181 نفر

در این جلسه خلیلی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی البرز با بیان دستور کار این جلسه به موضوع تسهیلات اشتغال روستایی استان پرداخته وگفت : جمعیت روستایی استان البرز ۱۹۹ هزار نفر است که در ۴۷۳ آبادی زندگی می کنند و ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارند واستان البرز رتبه دوم کمترین روستای بالای 20 خانوار در کشور را دارا است و با توجه به جمعیت روستایی اهتمام مسئولین در جذب وارائه تسهیلات اشتغال روستایی در جهت رفع بیکاری روستاها را بطور ویژه می طلبد.

خلیلی در ادامه آماری از وضعیت اشتغال در روستاهای استان ارائه کرد و افزود: فردیس با ۱۰.۳ درصد بیشترین نرخ بیکاری در روستا را میان شهرستان‌های استان دارد؛ پس از فردیس شهرستان کرج با ۱۰.۱ درصد، طالقان با ۸.۶ درصد، ساوجبلاغ با ۷.۱ درصد، نظرآباد با ۶.۳ درصد نرخ بیکاری روستایی و شهرستان اشتهارد با ۴.۷ درصد کمترین نرخ بیکاری روستایی را در شهرستانهای استان دارد.

وی از اقدامات استان برای حل معضل بیکاری در روستاهای استان در قالب تسهیلات اشتغال روستایی نام برده و تصریح کرد: هزار و ۷۶ طرح اشتغال روستایی وفراگیر استان در سامانه کارا ثبت شده است که 186 طرح روستایی و 42 طرح اشتغال فراگیر در کمیته فنی در استان مصوب گردیده است.

این مسئول اضافه کرد: ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات طرحهای اشتغالزای روستایی برای 186 طرح برای اشتغال 2 هزار و526 نفر در کمیته فنی استان مصوب شده است که تاکنون 176 طرح از این طرحهای مصوب به بانکها جهت دریافت تسهیلات معرفی گردیده اند .

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز ضمن تاکید برجدیت بانکهای عامل در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر و مشاغل خانگی استان گفت: با توجه به تایید و تاکید استاندار محترم در کارگروه اشتغال استان و بر اساس دستورالعمل آیین نامه حمایت از توسعه وایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی، بانکهای عامل شهرستانهای می توانند تسهیلات طرحهای اشتغال روستایی پایین تر از مبلغ 250 میلیون تومان را پس از تصویب در کمیته فنی شهرستان با تایید و امضای فرمانداران به متقاضیان پرداخت نمایند.

خلیلی جهادکشاورزی، امور عشایر، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و ارتباطات و فناوری اطلاعات را فعال‌ترین دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال روستایی معرفی کرد.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال فراگیر افزود: تاکنون 42 طرح اشتغال فراگیر با پیش بینی اشتغال هزار و 181 نفر در کمیته فنی استان مصوب گردیده که از این میزان 35 طرح برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند که در حال طی مراحل دریافت می باشند.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز همچنین ضمن گزارش تسهیلات مشاغل خانگی استان گفت: کل اعتبار سال جاری استان برای تسهیلات مشاغل خانگی 20 میلیارد و 900میلیون تومان می باشد که بانکهای سپه، رفاه کارگران، ملی، توسعه تعاون، صادرات و تجارت بعنوان بانکهای عامل برای ارائه این تسهیلات تعیین گردیده اند.

دبیر کارگروه اشتغال استان همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت کارورزی در استان و تبیین طرح پرداخته وبر همکاری دستگاهها ذیربط و مسئولین استان در خصوص اجرایی شدن ورفع موانع این طرح جهت مهارت آموزی دانش اموختگان دانشگاهها در استان تاکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار