برنامه ابلاغی 1397 وزارت تعاون در خصوص فعالیتهای کاریابیها

کرج (پانا) - نشست مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز با مسئولان کاریابیهای غیردولتی استان با حضور مدیر وروسای حوزه اشتغال این اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۳۰۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ابلاغی 1397 وزارت تعاون در خصوص فعالیتهای کاریابیها

اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی البرز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه آماری از وضعیت بازار کارواشتغال استان اظهار داشت: 54 در صد اشتغال استان در بخش خدمات میباشد ودر این راستا در استان البرز 100 هزار واحد صنفی با مجوز در حال خدمات رسانی هستند به همین تعداد نیز بدون مجوز و بصورت پراکنده مشاغلی در سطح استان در حال فعالیت می باشند که لزوم توجه به بخش خدمات را از سوی دستگاهها ذیربط می طلبد.

وی با ابراز این مطلب که تفکرات ونگرشها در حوزه اشتغال در حال تغییر از تعاریف سنتی است گفت: با توجه به رشد تکنولوژیهای صنعتی وبکارگیری ماشین ابزارهای پیشرفته و هوشمند در واحدهای صنعتی وصنایع، امروزه شاهد خروج نیروی انسانی از صنایع وتمایل آنان به اشتغال دربخش خدمات پس از تولید هستیم بنابراین باید به اشتغال نوع جدید متفاوت تر از گذشته نگاه کرد وبرنامه ریزی هایی در جهت مشاغل در بخش خدمات شکل بگیرد. .

خلیلی اضافه کرد: برای تحقق این مهم و رسیدن به اشتغال می بایست سهم خدمات در اشتغال مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: برنامه ریزی دست اندرکاران بخش اشتغال وکاریابی های این استان در ایجاد اشتغال در بخش خدمات استان ضروری است وباید بدان توجه ویژه ای گردد.

خلیلی به ارائه گزارشی از عملکرد کاریابیهای استان در سال گذشته پرداخت و گفت: سالجاری فرصت بسیار مناسبی برای کاریابی هاست تا بتوانند با تلاش و جدیت خود و حمایت های دولت بخشی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان را برطرف سازند.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز همچنین در این جلسه با تاکید بر اینکه کاریابیها به عنوان خط اول اشتغال باید به مشکلات موجود و شرایط اقتصادی جامعه هدف را مد نظر قرار دهند ابراز داشت : تعامل کاریابی ها با یکدیگرو مشاغل ، آشنایی کاریابیها با نیازهای بازار کاراستان و شناسایی متقاضیان کار و نقش بسزای آن در راهنمایی کارجویان، ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی، هدایت کارجویان بسوی فرصتهای شغلی مناسب با شرایط آنان و در نتیجه افزایش بهره وری، ارتقا کیفیت وسرعت بخشی خدمات ونیز اجرای دستورالعملهای وزارت متبوع در جهت فعالیتهای کاریابیها از وظایف مهمکاریابیهای استاندر سالجاری است.

خلیلی همچنین خاطرنشان کرد: که اولین نقش ووظیفه ی دفاتر کاریابی اشتغال و هدایت کارجو به سمت کار است زیرا بسیاری کارجویان تحصیل کرده هستند ولی با توجه به دارا بودن تخصص های لازم توانایی به کارگیری تخصص خود را ندارند، از این رو موسسات کاریابی با تمرکز با مشاوره های دقیق این دسته از افراد را به سمت بازارهای کار هدایت نمایند.

در ادامه این جلسه ابلاغیه دستمزد وخدمات کاریابی ها در سال 97 که از سوی وزارت متبوع صادر شده است به کاریابیها ابلاغ گردید ومسئولان کاریابیهای استان مسائل ومشکلات خود را مطرح وپیشنهاداتی ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار