افزایش دمای هوا در مرکز و جنوب شرق کشور 1.5 درجه فراتر از حد نرمالِ پیش‌بینی شده است

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور: افزایش دمایی که اکنون در کشور وجود دارد، کاملا طبیعی است

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور می‌گوید طبق بررسی در ایستگاه‌های هواشناسی افزایش دمای هوا در مرکز و جنوب شرق کشور یک و نیم درجه فراتر از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۸۳۳۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دمای هوا در مرکز و جنوب شرق کشور  1.5 درجه  فراتر از حد نرمالِ پیش‌بینی شده است

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا در خصوص برخی اظهارات مطرح‌شده مبنی بر ورود پدیده غیرطبیعی افزایش دما در کشور گفت: کم‌کم در حال ورود به اوج فصل تابستان هستیم و در این ایام انتظار داریم، افزایش دما در همه نقاط کشور وجود داشته باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: نسبت به هفته‌ای که گذشت به طور متوسط، دمای کشور 3 تا 4 درجه گرم‌تر می‌شود. از نظر هواشناسی اواسط تیرماه تا مردادماه گرم‌ترین ایام فصل تابستان محسوب می‌شود و افزایش دمایی که اکنون در کشور وجود دارد، کاملا طبیعی است.

وی ادامه داد: البته اگر رکورد دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی را چک کنیم، می‌بینیم برخی سال‌ها دمای کشور در این ایام از دمای فعلی نیز گرم‌تر بوده است، بنابراین افزایش دمای فعلی اصلا غیرطبیعی نیست.

وظیفه درخصوص مقایسه دمای هوا در سال جاری به نسبت سال گذشته گفت: خروجی مدل‌های پیش‌بینی مرکز اقلیم‌شناسی مشهد برای فصل تابستان سال جاری دمای نرمالی برای کشور پیش‌بینی کرده است و برای مرکز و جنوب شرق کشور حدود یک تا یک و نیم درجه به‌طور میانگین، فراتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره هوای تهران در فصل تابستان نیز گفت: برای تهران، شمال کشور و مناطق غربی دمای نرمالی برای فصل تابستان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه افزایش دمای تهران طبیعی است، گفت: بیشترین رکورد دمایی که برای تهران پیش‌بینی شده است دمای 43 درجه سانتیگراد است که احتمال دارد برخی از روزهای تابستان در سال جاری دمای تهران به 42 و 43 درجه سانتیگراد برسد که این امری طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار