فعالیت 20پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان همدان

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 20 پایگاه استان انجام می شود.

کد مطلب: ۸۳۳۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 20پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان همدان

محمد پورداود در گفتگو با رسانه ها با اشاره به اهمیت یادگیری در دوره پیش دبستانی و دبستان، اظهار کرد: این مهم در تعلیم و تربیت اسلامی و در کلام بزرگان دینی نیز کاملا مشهود است.

پورداود با بیان این که دوره ابتدایی دارای نقش اساسی است، تصریح کرد: همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید اهتمام ویژه ای به این دوره داشته باشند.

وی تکامل جامعه را در گرو برخورداری از سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: این میسر نمی شود مگر این که مداخله بهنگام جهت سنجش سلامت نوآموزان صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که اصل تفاوت های فردی در دستگاه تعلیم و تربیت برای دستیابی به فرصت های برابر آموزشی متناسب با حداکثری توانایی ها همواره مطرح بوده است، اظهار کرد: در طرح سنجش به دنبال اندازه‌گیری دقیق تر برای تعمیق جریان یاددهی و یادگیری هستیم.

پورداود با تأکید بر اهمیت به کار گیری نیروی متخصص و استفاده از آزمون های غربالگری و تشخیصی در طرح سنجش، ابراز امیدواری کرد: با توجه ویژگی های جسمی و ذهنی حداکثر بهره‌وری از خدمات آموزشی برای کودکان فراهم آید.

وی با بیان این که امسال قریب به 29 هزار دانش آموز در استان وارد دبستان می شوند، خاطرنشان کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در 20 پایگاه انحام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار