مدیر اجرایی پروژه سیماک خبر داد:

افزایش پنج برابری سرعت در پاسخگویی به مراجعین در سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور

بیرجند(پانا) - مدیر اجرایی پروژه سیماک با اشاره به اینکه در سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور استعلامات ساختمانی به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: با این وضعیت سرعت پاسخگویی به مراجعین و استعلام های آن ها ۵ برابر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۳۲۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش پنج برابری سرعت در پاسخگویی به مراجعین در سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور

یدالله عرب نژاد مدیر اجرایی پروژه سیماک در مراسم افتتاحیه کارگاه های آموزشی این پروژه در شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه سامانه سیماک، نرم افزاری در دولت الکترونیک و در حوزه املاک می باشد ، گفت: اینترنت و دانش بنیان و با اولویت اقتصاد مقاومتی در حال اجراست که در سال های ۹۶ و ۹۷ جزو پروژه های اولویت دار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شناخته شده است.

عرب نژاد در ادامه گفت از جمله اموری که در سامانه سیماک می توان آنها را انجام داد، صدور مجوز از طریق ۵ دستگاه مرتبط با املاک محاسبه تعرفه های املاک و عوارض آنها است ونیز وجود ۱۷۱ قلم اطلاعات املاک مربوط به ۲۸ دستگاه اجرایی از جمله خدمات این سامانه است.

مدیر اجرایی پروژه سیماک افزود: در یکی از زیر پروژه های این طرح به نام زیر پروژه ۳، دوازده نهاد و دستگاه شرکت دارند و در زیر پروژه شماره ۴ نیز استعلامات میان دستگاهی ، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرعت پاسخگویی مراجع نسبت به روش های سنتی ۵ برابر افزایش یافته است که از دلایل این امر می‌توان به عدم موازی کاری و تنها تشکیل یک پرونده توسط دفاتر پیشخوان به جای تشکیل ۱۶ پرونده برای یک ملک در دستگاه های مختلف اشاره کرد.

عرب نژاد تصریح کرد: گرفتن استعلامات در سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و دستنویس بودن استعلامات پایان یافته است و نیز از طریق این سامانه ، مراجعه ارباب رجوع به ادارات به طور محسوسی کاهش یافته است.

مدیراجرایی پروژه سیماک در پایان صحبت‌های خود گفت: سیماک تنها به نام شرکت پست نیست و باید تمام مسئولین استانی با این طرح همکاری کنند و پست نیز با پشتیبانی دستگاه های مختلف باید عملکرد خود را در اجرای این طرح تقویت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار