معاونت فناوری شرکت پست کشور  خبر داد:

اتصال  ۲۸دستگاه مکان محور در حوزه ملک به سامانه سیماک

بیرجند(پانا)-معاونت فناوری شرکت پست ایران با اشاره به اینکه سامانه سیماک  سامانه ای برای اتصال ۲۸دستگاه مکان محور در حوزه ملک به یکدیگر است گفت: این سامانه  در ۲۰ استان کشور اجرا شده و خراسان جنوبی بیست و یکمین استان است که این سامانه را در درون خود عملیاتی می کند.

کد مطلب: ۸۳۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اتصال  ۲۸دستگاه مکان محور در حوزه ملک به سامانه سیماک

کاظم میرزایی معاون فناوری شرکت پست ایران در مراسم افتتاح کارگاههای طرح ملی سیماک در خراسان جنوبی گفت: این طرح پیش از این در بیست استان کشور عملیاتی شده و خراسان جنوبی بیست و یکمین استان است که این طرح را عملیاتی خواهد کرد.

میرزایی در ادامه صحبت‌های خود گفت: سیماک به معنی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور است که در آن افرادی که قصد اخذ مجوزهای ساختمانی را دارند، تنها با مراجعه به یک دفتر پیشخوان خدمات دولت، پرونده خود را تشکیل داده و پس از استعلامات و پاسخ آن ها ، می‌تواند نسبت به دریافت مجوز خود اقدام کند.

معاون فناوری شرکت پست کشور درخصوص مزایای این طرح اذعان داشت: جلوگیری از رفت و آمدهای مراجعین به ادارات مختلف، کاهش حجم فیزیکی پرونده ها و سهولت در کار ارباب رجوع جزء مزیتهای مهم این سامانه به شمار می رود.

میرزایی گفت: این طرح از سال ۹۵ آغاز شده است و شامل دو زیر پروژه می شود که یکی از آنها مدیریت نشانی مکان محور و دیگری استعلامات میان دستگاه‌های اجرایی را شامل می شود.

وی افزود: در زیر پروژه مدیریت نشانی مکان محور ، هدف تهیه یک آدرس واحد با استفاده از کد پستی و نقشه های حذف شده است.

معاونت فناوری شرکت پست کشور گفت: از آنجایی که محدوده عوارض به صورت الکترونیکی نگهداری وثبت می شود، امکان صدور مجوز برای محدودهای خارج قانون وجود ندارد.

سامانه سیماک ، با مجوز و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 95، اخذ مجوز نمود و در سال 96 جزء پروژه های اولویت دار در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار