مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران: اجرای طرح «نماد» راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم گفت:آگاهی نیروی انسانی از حقوق خود سبب ایفای نقش بهتر در جامعه خواهد بود.

کد مطلب: ۸۳۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:  اجرای طرح «نماد» راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم و تقدیر از برگزیدگان آثار شرکت کنندگان در این جشنواره با حضور عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، محمد رحیم معاون تربیت بدنی و سلامت و روسای ادارت این معاونت اداره کل، مدیران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق 21 گانه و شرکت کنندگان در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

فولادوند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید والا مقام دکتر بهشتی گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه اجتماعی در جوامع توسعه یافته است این در حالی است که جوامع در حال توسعه اهمیت ویژه ای به این سرمایه انسانی ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه نیروی انسانی باید در جامعه از مواهبی برخوردار باشد تا بتواند ایفای نقش مناسبی داشته باشد، اظهار کرد: نهاد های تعلیمی و تربیتی باید در روشهای آموزش و پرورش نسلهای آینده بازنگری داشته باشند و جوانان را با حقوق شهرورندی و فضای باز نقد و بررسی مشکلات در مباحث مختلف اجتماعی فرهنگی و حتی سیاسی بیشتر آشنا کنند تا سبب رشد و بالندگی روز افزون جامعه باشیم.

وی تکیه به روشهای آموزشی سالهای گذشته را برای تربیت نسل جدید ناکارآمد ارزیابی کرد و افزود: اولین قدم برای تربیت نسل پویا و با نشاط در جامعه بر عهده مدیران و معلم ها در مدارس است که باید به اصل وظیفه خود که همان تربیت و پرورش جوانان و نوجوانان کشور است همت گمارند تا در بالاترین ایمنی در مقابله با آسیب ها و خطرات اجتماعی باشیم.

فولادوند حوزه فعالیت مقابله با آسیبهای اجتماعی را دانش آموزان، اولیاء و کادر مدارس عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیبها در این سه حوزه باید توسعه یابد تا بتوانیم با رصد بهتر از آنها کنترل بهتری داشته باشیم و در این مسیر نیازمند هم افزایی با دیگر نهادهای مرتبط با این حوزه از جمله: استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و دادگستری داشته باشیم.

این مقام مسول با اشاره به اینکه یکی از اهداف چشم انداز 1404 پوشش حداکثری در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی عنوان شده است اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف باید از سه راهکار: آموزش و توانمند سازی، نهضت پیشگیری و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) که با مشارکت اجتماعی خانواده و مدرسه قابل اجرا است ، بهره برد تا نتیجه قابل قبول حاصل شود.

فولادوند با اشاره به برگزاری مرحله نهایی جشنواره نوجوان سالم در ماه آینده در شهر تهران، برای نفرات برتر استان آرزوی موفقیت کرد.

در این جشنواره 17 هزار و 780 اثر در سطح شهرستانهای استان تهران وصول شد که ازاین تعداد 2 هزار و 250 اثر به مرحله استانی رسید که در 9 بخش داوری شد و 260 اثر برتر و شایسته تقدیر شد و 117 اثر نیز به عنوان اول تا سوم معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار