مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی:

تقویت کانون های استعدادیابی ورزشی برنامه محور یکی از اولویت های جدّی ماست

ارومیه (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: تقویت کانون های استعدادیابی ورزشی برنامه محور یکی از اولویت های جدّی اداره کل ورزش و جوانان در نخبه یابی و قهرمان پروری است.

کد مطلب: ۸۳۲۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت کانون های استعدادیابی ورزشی برنامه محور یکی از اولویت های جدّی ماست

دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اینکه استعدادیابی زمینه ساز معرفی یک قهرمان در عرصه ورزش است گفت: امروزه ورزش به یک صنعت تبدیل شده و کشورهای مختلف برای کسب نتایج خوب و رسیدن به منابع درآمدی اقدام به کشف و پرورش استعدادهای ورزشی می کنند.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی ورزشکارانی چون سعید معروف، میلاد عبادی پور، سکینه نوری، الهه قهرمانی نوجوانان حاضر در تیم ملی والیبال و رشته های مختلف ورزشی از سنین پایه کشف و اکنون به یک قهرمان تبدیل شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: مشکلاتی در زمینه استعدادیابی وجود دارد و که این فرایند علمی را با چالش های جدّی مواجه کرده است ولی با این حال باید هیات های مختلف ورزشی با کسب آموزش های لازم در این زمینه تلاش های جدی داشته باشند.

چمن گلی اظهار داشت: باید برای موفقیت در این زمینه، کانون های استعدادیابی مجهز با حضور کارشناسان و متخصصین ورزشی استعدادیاب بر اساس اصل برنامه محوری راه اندازی و یک جشنواره بزرگ استعدادیابی ورزشی نیز برای همگرایی و همراهی خانواده ها برگزار شود و فصل تابستان یکی از بهترین فرصت های ما برای اجرایی کردن استعدادیابی ورزشی است.

وی در خاتمه افزود: امسال در تلاشیم تا میزبان مدیران و کارشناسان پایگاه های ورزش قهرمانی و استعدادیابی باشیم و به همین منظور از دکتر داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت نیز برای حضور در این همایش دعوت کرده ایم.

کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این نشست گفت: استعدادیابی علم جدیدی است که کشورهای مختلف آنرا در اولویت برنامه های ورزشی خود قرار داده اند و ما نیز باید بصورت تخصصی و براساس نورم و شاخص های هر رشته از لحاظ آنتروپومتری انجام دهیم.

وی ادامه داد: هیات های مختلف ورزشی باید در زمینه استعدادیابی با فدراسیون ها، اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه ها هماهنگ باشند تا بتوانند بهترین نتیجه را از استعدادیابی و کشف استعدادهای ورزشی داشته باشند.

در این نشست شاهین کهنموئیان آذری از کارشناسان پایگاه ورزش قهرمانی و استعدادیابی استان به تشریح فرایند استعدادیابی ورزشی بر اساس سیاست های وزارت ورزش و جوانان پرداخت و سپس تعدادی از حاضرین به ارائه مشکلات و نقطه نظرهای خود در این زمینه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار