همایش پیشگیری از اعتیاد در شهر قدس

شهر قدس (پانا ) - همایش پیشگیری از اعتیادبه مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولین شهرستان در سالن همایش مجتمع فرهنگی حضرت باقر العلوم شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش پیشگیری از اعتیاد در شهر قدس

در ابتدای این مراسم آذربرا عضو شورای اسلامی شهر گفت: امروزه اعتیاد یکی از عمده ترین و مهم ترین دلایل نابودی خانواده ها و جوانان در کشور ما است،متاسفانه روز به روز این مسئله بین جوانان و خانواده گسترش پیدا می کند و باعث فرو پاشی خانواده ها می شود و علیرغم تبلیغات گسترده ،همایش ها و سخنرانی ها می بینیم که آمار اعتیاد رو به افزایش است .

وی اظهار داشت : باید به جای حرف زدن و سخنرانی کردن به فکر عمل باشیم طبق آمار های رسمی بیش از ۳ میلیون نفراز افراد جامعه از اقشار مختلف درگیر اعتیاد هستند.

وی در ادامه افزود: امروز سن اعتیاد به پایین ترین سطح خود رسیده که ما در مدارس مشاهده می کنیم دانش آموزان مواد روانگردان و سیگار مصرف می کنند این زنگ خطر جدی ای برای جامعه و کشور است در ۵ سال اخیر بانوان هم درگیر اعتیاد شدند یعنی اعتیاد بر کل اقشار جامعه تاثیر گذاشته است.

در ادامه همایش عذیری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) اظهار داشت:امروزه نسل جوان ما با شوک عظیم تغییرات روبرو است که این تغییرات مانند رنگین کمانی هر انسانی را به سوی خود جذب می کند یکی از این شوک ها اعتیاد است که به عنوان زلزله ای خاموش و یکی از ابزار های جنگ نرم در بین کشور ها شناخته می شود ،امروز با توجه به بالا رفتن تقاضای بازار مواد مخدر ما رشد ۳۲۰ درصدی تولید انواع مواد مخدر ها را مشاهده می کنیم.

وی در پایان این جلسه افزود : امیدواریم امسال سالی باشد که اعتیاد در بین خانواده ها و جوانان کاهش یابد .

گفتنی است همایش پیشگیری از اعتیاد هرساله با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص این معضل اجنماعی برگزار می شود.

/ خبرنگار :علیرضا سرتیپی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار