تشریح برنامه های مشترک پلیس و آموزش وپرورش برای پیشگیر ی از اعتیاد دانش‌آموزان

تهران (پانا) - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیب‌ها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان گفت: اجرای برنامه های آموزش همگانی از اولویت‌های پلیس است.

کد مطلب: ۸۳۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه های مشترک پلیس و آموزش وپرورش برای پیشگیر ی از اعتیاد دانش‌آموزان

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد مسعود زاهدیان با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیب‌ها به‌ خصوص در بین جوانان و نوجوانان اظهار کرد: یکی از نکات مهم در بحث مبارزه با مواد مخدر موضوع پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس و محیط های آموزشی است که در این راستا توسعه مباحث آموزش همگانی در مدارس از اولویت‌ها می باشد.

وی افزود: به منظور ایجاد ایمنی در سطح محیط‌های آموزشی، پلیس با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه های مشخصی را دنبال و در مدارس برای خانواده ها، مربیان و دانش آموزان این اقدامات آموزشی و اجتماعی را اجرایی می‌کند، تا با برگزاری این برنامه ها با رویکرد کاهش تهدیدات و پیامدهای اثرات سوء مصرف مواد مخدر و روانگردا‌ ها، بتوانیم شناخت لازم برای پیشگیری از استعمال مواد مخدر،آثار و علائم مصرف کننده مواد را برای مربیان و خانواده دانش آموزان تبیین کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: برنامه‌های آموزش همگانی ارائه شده در مدارس متنوع است؛ استقرار مشاوران در مدارس و همزمان با آن اجرای برنامه‌های متعدد برگرفته از تکنیک‌های روانشناختی، جامعه‌شناختی و شناخت عوارض سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها، برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مربیان از جمله این برنامه‌هاست. همچنین برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، نقاشی و اجرای نمایش تئاتر خیابانی به منظور آگاهی بخشی و افزایش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان با موضوع تقویت قدرت «نه گفتن» ، نیز از دیگر برنامه‌های این پلیس است.

این مقام عالی انتظامی با توجه به حساسیت امر آموزش در حوزه دانش آموزی خاطر نشان کرد: قشر دانش آموز یکی از اقشار مهم جامعه است که باید به خواسته‌های آن پاسخ داده شود، اگر قشر جوان قبل از آسیب‌دیدن برای خطرات و آسیب‌ها توجیه شود در آینده درصد زیادی از گرایش جامعه به مواد مخدر و روانگردان ها کاهش می‌یابد و این امر باعث کاهش گرایش به اعتیاد در کشور می‌ شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان گفت: در راستای اجرای این برنامه ها هماهنگی های لازم را با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برای کنترل خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان در اطراف محیط های آموزشی در شعاع 500 متری و همچنین ارائه آموزش های هدفمند برای دانش‌آموزان، مربیان و والدین دانش‌آموزان انجام و یک کار هدفمند را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌های آموزش همگانی، برنامه های پیشگیرانه خود را ارتقاء بخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار