دیوان عالی آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ را تائید کرد

تهران (پانا) - دیوان عالی آمریکا روز سه شنبه فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده برای جلوگیری از ورود شهروندان چند کشور مسلمان به خاک این کشور را مورد تائید قرار داد.

کد مطلب: ۸۳۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دیوان عالی آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ را تائید کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، این تصمیم، اولین حکم دائمی این دادگاه در مورد سیاست مهاجرتی دولت ترامپ بود.
«جان رابرت» قاضی ارشد این دادگاه، در ضمن صدور این حکم اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا از قدرت واقعی برای سر و سامان دادن به مساله مهاجرت برخوردار است.

دیوان عالی آمریکا پیشتر برای حمایت از ترامپ سیگنال داده بود، زمانی که قضات دادگاه اجازه دادند فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری به رغم مخالفت دادگاه های بدوی، به اجرا درآید.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز بلافاصله از صدور این حکم استقبال کرد توئیتی به نشانه خرسندی منتشر کرد.

وی مدعی است که برای محافظت از آمریکا در برابر حملات تروریستی، این ممنوعیت در کشورش لازم الاجراست و حال آنکه، چند دادگاه بدوی در آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ را نقض کرده اند.

مخالفان با فرمان مهاجرتی ترامپ که قضات ایالت هاوایی در راس آنها قرار دارند، می گویند انگیزه اجرای این سیاست، دشمنی و عداوت ترامپ با مسلمانان است.

به موجب فرمان اجرایی ترامپ که از ماه سپتامیر (شهریور سال گذشته) صادر شد، شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.

سیاست های مهاجرتی ترامپ تنها شامل اتباع این کشورها نمی شود، بلکه خانواده های مهاجر از دیگر کشورها که از مرز مکزیک قصد ورود به آمریکا را دارند، در بر می گیرد. به طوری که به موجب اجرای سیاستی در آمریکا با عنوان «تحمل صفر»، کودکان مهاجر از خانواده هایشان در مرز آمریکا - مکزیک جدا و در قفس های فلزی نگه داشته می شدند.

این سیاست با خشم و اعتراض شمار زیادی در آمریکا از جمله فعالان مدافع حقوق بشر، دمکرات ها و حتی تعدادی از جمهوریخواهان همراه شد، به طوری که ترامپ را بر آن داشت تا به اجرای آن پایان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار