دادستان عمومی و انقلاب البرز خبر داد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان دارای والدین زندانی

کرج (پانا) -به مناسبت هفته قوه قضاییه، نشست خبری رئیس کل دادگستری استان همراه با معاونین، دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز، روسأی سازمانهای تابعه دستگاه قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۱۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دادستان عمومی و انقلاب البرز خبر داد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان دارای والدین زندانی

احمد فاضلیان، رئیس دادگستری استان البرز، به مناسبت هفته قوه قضائیه طی یک نشست خبری به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ داد و از کنار برخی سوالات نیز گذشت.

وی در پاسخ سوال «شهروند البرز» مبنی بر اینکه دلیل استفاده دادگستری البرز از دادیاران و بازپرسان کم تجربه در شعبات حقوقی چیست؟ گفت: «در دو سه سال اخیر حدود ۴۰ نفر از نیروهای مجرب را به دلایل مختلف از دست داده ایم». به گفته او «نیروهای شاغل در محاکم قضایی البرز توانمند و دارای تحصیلات بالا هستند که توسط بخش های نظارتی بررسی شده اند».

رضا شاه کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جواب سوال خبرنگار «پانا البرز» درباره اینکه چه اقدامات حمایتی برای دانش آموزان نیازمند که پدر یا مادر آنها در زندان بسر میبرند انجام شده، گفت: طرح حمایتی در دست اجراست که با معرفی آموزش و پرورش استان تمام هزینه های تحصیلی دانش آموزانی که پدر یا مادر آنها در زندان بسر میبرند پرداخت خواهد شد.

فاضلیان در جواب سوال بعدی «شهروند البرز» درباره آمار استفاده از مجازات هایی که جایگزین حبس است، گفت: «رشد خوبی در این زمینه داشته ایم اما این آمار رضایت بخش و کافی نیست».

فاضلیان سوال بعدی «شهروند البرز» درباره عدم تشکیل انجمن صنفی قضات را نیز بی پاسخ گذاشت.

رئیس دادگستری البرز در پاسخ به سوال آخر «شهروند البرز» در مورد اینکه چه اقداماتی برای ارزیابی میزان رضایتمندی و عدم رضایتمندی مردم از دستگاه قضا البرز صورت گرفته، گفت: «فرم طرح تکریم ارباب رجوع توسط قوه قضائیه طراحی شده و فرمت آن به استانها ارسال شده است ‌که توسط متخصصان دادگستری البرز در حال بررسی و بومی سازی است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار