گزارش فرآیند آزمون انتخاب و انتصاب مدیران

تهران (پانا) - رئیس پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کشور فرایند این پروژه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۳۱۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
گزارش فرآیند آزمون انتخاب و انتصاب مدیران

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عظیم محبی رئیس پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کشور فرایند این پروژه را به شرح ذیل تشریح کرد:

این فرایند در ۳ مرحله پیش بینی شد که از اسفندماه سال ۹۶ آغاز و تا پایان شهریور ۹۷ به اتمام می‌رسد.

مرحله اول: بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی داوطلبان بوده که شامل (مدرک تحصیلی، سابقه خدمت، سابقه مدیریت یا معاونت و سابقه کارشناسی) است.

مجری این مرحله کمیته انتخاب و انتصاب است و از حدود ۱۱ هزار داوطلب شرکت کننده حدود۱۰هزار نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

مرحله دوم که امروز در سراسر کشور اجرا می‌شود آزمون علمی از این داوطلبان است که ۱۰۰سوال ازمنابع (نظری سندتحول بخش رهنامه، سندتحول، برنامه درسی ملی، آیین نامه اجرایی و مالی مدارس، برنامه تعالی مدیریت و راهنمایی و مشاوره) طراحیشد و به طور هماهنگ در مناطق مرکزی استان‌ها برگزار می‌شود. با توجه به تعداد داوطلبان و احتمال نقص فنی در برگزاری آزمون، زمینه برگزاری آن در ۴ ساعت مختلف و با ۴ نوع سوال متفاوت پیش بینی شد. فرایند این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که داوطلب پس از اتمام زمان پاسخ می‌تواند نتیجه آزمون خود را مشاهده کند.

این آزمون بصورت حضوری و الکترونیک و با نظارت ادارات تابعه برگزار می‌شود.

سومین مرحله از این فرایند مصاحبه حضوری است که داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند شرکت کنند.

این مصاحبه در ۳ محور شایستگی شخصیتی، شایستگی مدیریتی وتسلط به آئین نامه و قوانین است. هریک از دوره‌های تحصیلی شایستگی مصاحبه در حوزه شخصیتی با هماهنگی واحدهای مشاوره برگزار می‌شود و محور شایستگی مدیریتی با تاکید بر برنامه تعالی مدیریت مدرسه برای دوره‌های متوسطه و برنامه تدبیر برای دوره‌های ابتدایی انجام خواهد گرفت و در حوزه آیین نامه‌ها نیز ازسوی کارشناسان مرتبط در حوزه‌های آموزش وپرورش اداری مالی، انجمن اولیا و مربیان انجام خواهد شد.

مسئولیت کلی این فرایند بر عهده مدیران مناطق و ادارات خواهد بود.

هدف اصلی این اقدام کشف استعدادهای مدیریتی و شناسایی افرادی است که باعلاقه و انگیزه و شایستگی لازم سکاندار مدیریت مدارس خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار