برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به صورت همزمان در تعدادی از مدارس شهر تهران

تهران (پانا) - با حضور عظیم محبی، مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به صورت همزمان در تعدادی از مدارس شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۱۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به صورت همزمان در تعدادی از مدارس شهر تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مرحله اول پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس که با تأیید و تأکید وزیر آموزش‌وپرورش، گامی مؤثر در راستای استقرار شایسته‌سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی است، با حضور محبی مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و حدادی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و با موفقیت انجام شد .

در این بازدید مدیر کل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص این آزمون گفت: انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و ارائه چارچوب فرایند کار از طریق سامانه دارای چند مرحله بود که در مرحله اول ، برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران پروژه استانی انجام شد و راهنمایی برای بارگذاری مشخصات مدارس در سامانه در مناطق مجری جهت ثبت‌نام داوطلبان در سامانه از جمله اقدامات این مرحله بوده است .

محبی در ادامه افزود: در این مرحله بیش از 11 هزار نفر داوطلب تصدی پست مدیریت در مناطق مرکزی استان‌ها، در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که پس از بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی این داوطلبان، شرایط احراز حدود 10 هزار نفر از آنان توسط کمیته‌های انتخاب و انتصاب مدیران مناطق مرکز استان‌ها تأیید و امکان حضور آنان در آزمون حضوری و الکترونیکی به وجود آمد.

او هم چنین گفت :مرحله دوم برگزاری آزمون است که برای اولین بار در حال برگزاری است و به‌صورت حضوری و الکترونیکی بوده و این کار در مرکز نیروی انسانی برنامه‌ریزی و در حال اجرا است. هدف اصلی از اجرای این آزمون شناسایی نیروهای توانمند جهت پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در تمام مقاطع تحصیلی است و دارای 200 امتیاز است.

محبی در ادامه گفت: تمامی داوطلبان تصدی مدیریت مدارس که شرایط آن‌ها توسط کمیته انتخاب و انتصاب منطقه مورد تأیید قرارگرفته، با حضور در پایگاه آزمون به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور وارد سامانه شده و نسبت به پاسخگویی به سؤالات اقدام می‌‌کنند. کسب حداقل 40 درصد از مجموع نمره آزمون توسط داوطلبان برای ورود به مراحل بعدی فرآیند الزامی است .

او افزود: این آزمون تحت عنوان طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس بوده است و چهارشنبه 30 خردادماه از طریق سامانه LTMS.medu.ir برگزار شد.

محبی گفت : داوطلبان پس گذارندن موفق مرحله ی آزمون وارد مرحله ی مصاحبه می گردند ، مصاحبه دارای ۴۰۰ امتیاز است که این مصاحبه با این امتیازات سه بخش را می‌سنجد: بخش اول شایستگی های شخصیتی و روانشناختی فرد؛ در واقع کسی که مدیر می شود بایستی بتواند روابط عمومی بالایی داشته و ارتباط خوبی برقرار نماید ، باید بتواند صبور و مسئولیت‌پذیر بوده و رفتارش ، آرامش بخش مدرسه باشد. وظیفه مدیر مدرسه برنامه‌ریزی در مدیریت است و باید برای اداره مدرسه برنامه داشته باشد. مدیر باید تسلط به قوانین و آیین نامه های تخصصی داشته باشد .

محبی افزود: ما در سطح کشور حدود سه هزار مدیر نیاز داریم و حدود ۱۰ هزار نفر شرایط شرکت در آزمون را داشتند ، بنابراین از هر سه نفر یک نفر انتخاب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار