مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

در پروژه مهر سال 97 توجه ویژه ای به ساماندهی نیروی انسانی خواهیم داشت

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و افزایش کلاس های درسی و حق التدریسی در این پایه و همچنین 90 هزار بازنشسته در کشور باید در پروژه مهر امسال توجه ویژه ای به تامین نیروی انسانی در استان داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۳۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
در پروژه مهر سال 97 توجه ویژه ای به ساماندهی نیروی انسانی خواهیم داشت

احمد ناصری در جلسه مدیران و روسای مناطق و نواحی هدایت تحصیلی را یک اولویت مهم در سال پیش رو عنوان کرد و گفت: باید برنامه ریزی دقیقی در استان انجام شود تا مثل سال گذشته هدایت تحصیلی بدون چالشی را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین از مدیران و روسای مناطق و نواحی خواست تا از اعزام دانش آموزان به اردوهای بدون مجوز پرهیر نمایند و در انتخاب مربیان برای حضور در اردوهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان دقت لازم را بعمل آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان تاکید وزارت متبوع در انتخاب کادر اداری جوانگرایی است، تصریح کرد: بکارگیری ناصری به مطالعه مستمر سند تحول بنیادین تاکید کرده و از برگزاری دوره اموزشی این سند در آینده ای نزدیک خبر داد.

ناصری با اعلام اینکه احداث 5 اردوگاه دانش آموزی در شهرستان های نمین، گرمی، مشگین شهر، لاهرود و پارس آباد در حال پیگیری است، گفت: اعتبار لازم برای احداث 110 نماز خانه آموزشگاهی در بافت فرسوده استان تخصیص پیدا کرده که بزودی عملیات اجرایی آن ها شروع خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیزضمن تبیین شیوه نامه تشکیل کلاس های تابستانی برای دانش آموزان واحد مانده دهم و یازدهم، گفت: رمز موفقیت استان اردبیل در استقرار پایه دوازدهم این است که ضمن تشکیل کلاس های تابستانی برابر با شیوه نامه مربوطه، دانش آموزان این پایه هیچ واحد مانده ای از سال گذشته نداشته باشند .

علی ورودی با اشاره به تخصیص منابع مالی جهت خرید تجهیزات هنرستان ها ، اظهار داشت: 16 میلیارد و 500 هزار ریال برای خرید تجهیزات هنرستانی تخصیص داده شده است، که قبل از بازگشایی مدارس در قالب کاروان پروژه مهر به مناطق و نواحی ارسال خواهد شد.

وی به اجرای دستورالعمل انتصاب مدیران در مرکز استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آزمون انتخابی برای 200 نفر از همکاران متقاضی در پست مدیریت نواحی یک و دو به زودی برگزار خواهد شد که امیدواریم از سال آینده این آزمون در کلیه مناطق ونواحی نیز برگزار شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه در ایام ثبت نام مدارس با نصب بنر ، اطلاع رسانی بموقع را بعمل آورند، گفت: مقرر شده است دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه جهت ثبت نام به ترتیب در روزهای یازدهم و بیستم تیرماه به مدارس مورد نظر مراجعه نمایند.

ورودی پنجم مردادماه را زمان برگزاری آزمون مدارس متوسطه دوره اول تیزهوشان اعلام کرد و تصریح نمود: هوش و استعداد عامل موفقیت در این آزمون می باشد.

وی با اشاره به اینکه جابجایی مدارس باید قبل از شروع ثبت نام دانش آموزان در دوره های اول و دوم متوسطه انجام شود، خاطر نشان ساخت: شورای عالی بزودی شرایط ثبت نام دانش آموزان در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی شهرستان های در حال توسعه را اعلام خواهد کرد و دیگر مدارس نمونه دولتی بصورت هیئت امنایی اداره خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه پروژه مهر را نماد توانمندی، هم گرایی و کار تیمی دانست و یادآوری کرد: امسال زنگ پروژه مهر در تمامی مدارس استان به صدا در خواهد آمد.

دبیر ستاد پروژه مهر نیز در این جلسه با عنوان اینکه شاه کلید برنامه های آموزش و پرورش " پروژه مهر" است گفت: این پروژه جزو وظایف اصلی تمامی عوامل آموزشی و پرورشی می باشد که در سایه آن عدالت آموزشی، توجه به زیر ساخت ها، تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس، سازماندهی نیروی انسانی و همین طور وضعیت فیزیکی مدارس محق شده و همچنین رضایتمندی اولیا دانش آموزان را نیز فراهم خواهد ساخت.

ورودی همچنین از برگزاری مانور ساماندهی نیروی انسانی در هفته آخر تیرماه خبر داد و شناسایی موانع و نقاط ضعف و استفاده از ظرفیت های موجود برای رفع آن ها از ضروریات این پروژه می باشد.

وی از مدیران و روسای مناطق و نواحی خواست تا پروژه مهر را بعنوان دستور جلسه در شورای آموزش و پرورش مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار