رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان خبر داد:

آغاز سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از دوم تیر

کرمان(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان داشتن برگه ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را شرط ورود دانش‌آموزان به دوره ابتدایی برشمرد و اعلام کرد برنامه سنجش برای دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از دوم تیر در سراسر استان آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۰۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از دوم تیر

مهران باهری در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه بیان کزد: برنامه سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از دوم تیرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: ۴۱ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان کرمان کار سنجش دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

باهری تصریح کرد: برنامه سنجش دانش‌آموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود که در همه شهرستان‌ها و مناطق استان پایگاه‌های ثابت و سیار در راستای تکریم ارباب رجوع در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان اظهار کرد: در شهرستان کرمان پنج پایگاه سنجش و در شهرستانهای رفسنجان، زرند، بم، سیرجان و جیرفت دو پایگاه و در سایر شهرستان‌ها یک پایگاه برای برنامه سنجش در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی باید به تفاوت‌هایی که بین دانش‌آموزان است توجه شود که برنامه سنجش می‌تواند این مسئله را مرتفع سازد.

باهری ادامه داد: با اجرای این برنامه می‌توانیم به استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان دسترسی پیدا کرد و مشکلات آن‌ها شناسایی و جهت پیگیری به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان ابراز داشت: تشخیص زودهنگام بیماری در دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه می‌توان از مشکلات بعدی جلوگیری کند.

وی افزود: سن طلایی بچه‌ها بین شش تا هفت سالگی است که اگر مشکلات آن‌ها به موقع تشخیص داده شود در جهت رفع آن می‌توان مداخله کرد.

باهری شرط ورود به دبستان برای پایه اول را ارزیابی سلامت جسمانی و تحصیلی دانش‌آموزان خواند و گفت: این ارزیابی به نفع دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها است.

وی تصریح کرد: امسال سنجش و ارزیابی دانش‌آموزان پیش دبستانی از ۱۵ مردادماه آغاز می‌شود که مدیران مراکز پیش دبستانی موظف هستند نوآموزان را در سامانه سنجش ثبت‌نام و نوبت‌دهی کند.

باهری یادآور شد: در صورتی که والدین طبق برنامه نوبت‌دهی مراجعه نکنند هزینه لغو نوبت را باید بپردازند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان بیان داشت: عدم انجام همه ی مراحل سنجش و ارزیابی دانش‌آموزان به منزله نقص ثبت‌نام است.

وی عنوان کرد: امسال معاینات پزشکی در محل پایگاه سنجش انجام نمی‌شود و والدین باید به مراکز جامع سلامت بهداشت و درمان مراجعه کنند.

باهری یادآور شد: هر سال تعدادی از دانش‌آموزان تحت عنوان جامانده از برنامه سنجش وجود دارند که دانش‌آموزان اتباع خارجی هم جزو آنها هستند که به مدارس برای انجام این برنامه برای آنها تأکید کرده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: بعد از اجرای برنامه سنجش آن دسته از دانش‌آموزان که با مشکل مواجه هستند به مراکز و پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شوند تا با توجه به نوع مشکلی که دارند در گروه متناسب با وضعیت جسمانی و تحصیلی خود به تحصیل بپردازند.

باهری ابراز داشت: سال قبل ۳۴ هزار و ۸۱۸ دانش‌آموز ورود به دبستان و ۳۱ هزار و ۵۶۷ دانش‌آموز پیش دبستانی در طرح سنجش و ارزیابی شرکت کردند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری بیش از 61 هزار دانش‌آموزبدو ورود به دبستان و نو آموز پیش دبستانی مورد ارزیابی واقع می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار