مدیر آموزش و پرورش دلیجان به پانا خبر داد:

آغاز تست سنجش نوآموزان از 9 تیر ماه در آموزشگاه باغچه بان دلیجان

اراک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: مرحله اول تست سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبستانی در دلیجان از 9 تیر ماه در آموزشگاه باغچه بان آغاز می شود.

کد مطلب: ۸۳۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تست سنجش نوآموزان از 9 تیر ماه در آموزشگاه باغچه بان دلیجان

حجت اله فدایی افزود: ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی در مدارس ابتدایی آغاز شده و اولیا می توانند با مراجعه به مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی از زمان تست سنجش فرزندان خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان با هدف ارزیابی سنجش هوش و شناسایی مشکلات آنها انجام می‌شود اظهار داشت: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان برای غربالگری جسمی و ذهنی نوآموزان آماده ورود به دبستان اجرا خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان هدف اصلی این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه عنوان کرد.

فدایی ادامه داد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان است.

وی اضافه کرد: پایگاه تست امسال نیز همانند سال گذشته در آموزشگاه باغچه بان با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان دلیجان نوآموزان را مورد تست قرار خواهند داد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان با اشاره به آمار سال گذشته نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: سال گذشته 940 نفر مورد تست سنجش قرار گرفتند و امسال نیز حدود 980 دانش آموز ورودی اول ابتدایی و حدود 450 نفر نوآموز پیش دبستانی مورد تست قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار