مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

۱۲ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در اردبیل برپا می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان اردبیل از دوم تیرماه خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان شهریورماه امسال انجام خواهد شد که برای این امر ۱۱ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی فعال خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۹۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در اردبیل برپا می‌شود

احمد ناصری در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته ما توانستیم تمامی نوآموزان در سطح استان اردبیل را تحت پوشش طرح سنجش سلامت برده و در این زمینه عملکردی مناسب داشته باشیم .

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته 22 هزار و 325 نوآموز از خدمات سنجش سلامت بهره‌مند شدند و امسال نیز تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم صد درصد نوآموزان را زیر پوشش این طرح برده و سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اعم از بینایی، شنوایی، بهداشتی و پزشکی درمانی آنها را ارزیابی کنیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان اردبیل از دوم تیرماه خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان شهریورماه امسال انجام خواهد شد که برای این امر 11 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی فعال خواهد بود .

ناصری تصریح کرد: در این طرح نوآموزان متولد نیمه دوم سال 90 و نیمه اول سال 91 مورد اریابی سلامت جسمانی قرار می‌گیرند و نیز نوآموزان مراکز پیش دبستانی شهری نواحی یک و دو، پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر و خلخال نیز که متولد نیمه دوم سال 91 و نیمه اول سال 92 هستند مشمول این طرح خواهند بود .

وی هزینه طرح سنجش سلامت را 25 هزار تومان دانست و گفت: ثبت‌نام برای این طرح از طریق سامانه انجام شده و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با اجرای این طرح به صورت مشارکتی با بهداشت و درمان و به شکلی مناسب و مطلوب زمینه رضایتمندی خانواده‌ها و نیز پوشش صد درصدی دانش‌آموزان را فراهم آوریم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی، بیماری‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند، بهداشت و سلامت دهان و دندان در قالب این طرح سنجش شده و در صورت تشخیص مشکلی در هر یک از نوآموزان زمینه معرفی آنها به پایگاه‌های تخصصی فراهم می‌شود تا در این زمینه بررسی‌های تخصصی انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار