نوآموزان پایه اول دبستان باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:3پایگاه در یاسوج-دهدشت وگچساران ثابت و2پایگاه سیار در دیگر مناطق استان آماده اجرای طرح سنجش سلامت برای کودکان ورودی پایه اول ابتدایی است.

کد مطلب: ۶۲۸۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی نیکنام گفت:در این پایگاهها نوآموزان در زمینه های شنوایی-بینایی-سلامت جسمی وآمادگی تحصیلی بررسی و از شناسنامه سلامت برای ورود به مدرسه برخوردار می شوند.

وی گفت:در برخی پایگاهها برحسب شرایط وامکانات بررسی بخش دندانپزشکی نیز انجام می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:14هزار و703دانش آموز در طرح سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی شرکت کردند.

هادی زارع پور اظهار کرد:پیش بینی می شود امسال 15هزار و100نوآموز در پایگاههای سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.

وی ادامه داد:اجرای طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان تاکید کرد:در صورتی که نوآموزان به لحاظ سلامت-بینایی-شنوایی-جسمانی دارای مشکل باشند به مدارس استثنایی معرفی می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان در این جلسه گفت:در جهت اجرای این طرح نشستهای توجیه وتبیین مدیران مدارس برگزار می شود.

علی شیر زهرایی افزود:در طرح مداخله به هنگام در حوزه آموزش ابتدایی 2هزار و249نوآموز در مرحله پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند.

وی گفت:اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان یک ضرورت برای بهبود وکیفیت فرآیند یاددهی ویادگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار