معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش: نوآموزان بهترین سفیران فرهنگی هستند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش نوآموزان را بهترین سفیران فرهنگی خواند.

کد مطلب: ۷۰۴۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم زاده در جشنواره نوآموزان ایران من در مدرسه شهید محلاتی منطقه دو اظهار کرد: برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی است تا آموزش مهارت های چند فرهنگی به نوآموزان آموزش داده شود.

وی افزود: در آیات قرآنی به تفاوت های افراد اشاره شده و این موضوع ارزشمند است بنابراین باید این نگاه را در نوآموزان ایجاد کنیم تا تفاوت ها را به رسمیت بشناسند.

باید به تفاوت های فرهنگی احترام بگذاریم

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: همانطور که هموطن بلوچ ما ایرانی است هموطن کرمانی و تهرانی ما هم ایرانی محسوب می‌شود بنابراین باید به تفاوت های فرهنگی احترام بگذاریم که این جشنواره گامی مثبت برای احترام به این تفاوت ها است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه تفاوت های فرهنگی موجب طنز و تمسخر شده است، تصریح کرد: در شرایط امروزی اگر خرده فرهنگ ها را به رسمیت بشناسیم فرصت بسیار مناسبی خواهد بود زیرا برای اصلاح جامعه نیازمند توجه به آموزش ها از دوره پیش دبستانی هستیم.

حکیم زاده تصریح کرد: نوآموزان بهترین سفیران فرهنگی هستند همانطور که همیار پلیس تجربه موفقی برای توجه به راهنمایی و رانندگی ایمن بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در راهکار ۱-۷ سند تحول بنیادین به تقویت هویت فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شده است بیان کرد: امیدوارم از این الگو همچنان استفاده و تجربه برگزاری جشنواره در تمام مناطق تهران تکرار شود.

پیشنهاد تشکیل مرکز مطالعات پیش دبستانی

در ادامه مراسم نادر جهان آرای، معاون آموزش ابتدایی تهران بیان کرد: برنامه امروز در انتقال مفاهیم آموزشی و فرهنگی موثر است و این موضوع کار رسانه ای را می طلبد.

وی افزود: مرکز مطالعات و پژوهش یا شبه موزه ها موثر هستند تا فعالیت های آموزشی و فرهنگی را تقویت کنند همچنین نمایشگاه و کارگاهی برای این منظور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار