اشنویه میزبان جشنواره ملی گیلاس

ارومیه (پانا)- فرماندار اشنویه گفت: جشنواره ملی گیلاس از سی و یکم ماه جاری در اشنویه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۹۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اشنویه میزبان جشنواره ملی گیلاس

اسعد خضری فرماندار اشنویه گفت: سومین جشنواره ملی گیلاس ۳۱ خرداد ماه با برپایی غرفه ها، نشست‌های مختلف و بازدید از مناطق گردشگری به مدت سه روز برگزار می شود.

خضری با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد، شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی اشنویه و شناساندن محصولات باغی مانند گیلاس و سیب را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: ۴۰ غرفه از محصولات و صنایع بومی-محلی اشنویه در این جشنواره برپا می‌شود.

فرماندار اشنویه گفت: برگزاری نشست‌های اقتصادی با افراد سرمایه گذار و توانمند و چهره‌های برتر، دعوت از مسئولان دولتی و بازدید از مکان‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

برداشت گیلاس قرمز از اواسط خرداد در ۳۰۰ هکتار از باغات اشنویه آغاز شده و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: محصول گیلاس علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود و نزدیک به ۱۵۰ نفر از کشاورزان این منطقه در زمینه کشت گیلاس فعال هستند و سالانه بیش از ۱۲۰۰ تن انواع گیلاس تولید می‌کنند.

سید انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی اشنویه نیز گفت:محصول گیلاس دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده که در این میان خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را در اشنویه به خود اختصاص داده است.

گیلاس موجب دفع سم از بدن می شود و در تقویت قلب، روده، معده و قوای فکری نقش مهمی دارد، ویتامین c. این میوه چشمگیر است.

شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار