سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

16هزار کلاس اولی آماده ورود به دبستان

بیرجند(پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود برای سال تحصیلی آینده بیش از 16 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آماگی تحصیلی نوآموزان شرکت کنند.

کد مطلب: ۸۲۸۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
16هزار کلاس اولی آماده ورود به دبستان

علی اصغر موسوی کیا با بیان این که آمار دانش آموزان کلاس اولی بیش از 4درصد رشد دارد؛ تصریح کرد: طرح سنجش از 25 خرداد ماه سال جاری آغاز می شود.

وی با بیان این که همزمان با ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد، نوبت دهی برای سنجش کودکان نیز انجام می شود، اظهار کرد: تعداد یکصد نفر در 14 پایگاه وظیفه سنجش این نو آموزان را بر عهده دارند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر انجام عملیات سنجش کودکان از دوره ی پیش دبستانی تأکید کرد و ادامه داد: افزایش مداخلات و سنجش کودکان در این دوره، زمینه ساز کاهش افت تحصیلی نو آموزان در دوره های مختلف تحصیلی می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از رایگان بودن طرح سنجش برای دانش آموزان عشایر استان خبر داد و افزود: تعرفه سنجش نو آموزان؛ به غیر از عزیزان عشایر؛ به ازای هر نو آموز 25 هزار تومان است.

موسوی کیا با اشاره به ثبت نام 93درصد دانش آموزان استان در سامانه دریافت کتاب، خاطر نشان کرد: دانش آموزان دوره ی ابتدایی و هنرجویان هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای پس از ثبت نام در سامانه، کتب خود را از مدارس دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار