برگزاری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم

قم (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم: به مناسبت روز خبرنگار اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری¬ها و پایگاه¬های خبری استان قم برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۲۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم

حسینی مدیر کل ارشاد استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد از رونمایی از پوستر اولین جشنواره مطبوعات استان قم خبر داد.
وی ضمن تصریح به اولین برگزاری این جشنواره با ساز و کار جدید در استان قم خاطر نشان کرد: یکی از سیاستهای کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه مجموعه خانواده رسانه از زیر مجموعه-های این وزارتخانه به حساب میآید ایجاد زیر ساختهای مناسب برای رسانهها و برنامه ریزی و سیاست گذرای های گوناگون جهت ارتقاء جایگاه آنان است.
حسینی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را کمک به ارتقاء وضعیت رسانهای استان و شناساندن ظرفیت ملی، بومی و استانی دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره های مطبوعات، ایجاد انگیزه برای اهالی رسانه، و معرفی نفراتی است که بهتر اثر تولید میکنند.
مدیر کل ارشاد استان با در خواست از مطبوعات استان جهت ایجاد ساز و کار حرفه ای افزود: یکی از کارهایی که میتواند به صورت ایجابی در این راستا کمک کند، ارتباط مشورتی با مجموعه وزارت خانه و دوستان در استان قم، شامل: شهرداری، استانداری و مجموعه خانه مطبوعات و می¬باشد که با استفاده از این ظرفیتها و استفاده از پیشکسوتان استان، بنا بر اجرای این جشنواره در مردادماه سال 97 به عنوان اولین جشنواره مطبوعات با این شمایل شد.
وی با اشاره به نکات فنی که پیرامون اجرای این جشنواره وجود داشت افزود: برنامهریزی اصلی جهت اجرای این جشنواره در روز خبرنگار انجام شد تا این روز، مبنای تقدیر از بهترینهای عرصه خبر و رسانه و در کنار آن ارزیابی از کار همه خبرنگاران استان باشد.
حسینی در ادامه ضمن اشاره به بخشهای جشنواره افزود: این جشنواره شامل بخش حرفه ای، بخش ویژه و بخش موضوعی است که در بخش حرفه ای هر خبرنگار می تواند 2 اثر ارائه دهد.
مدیر کل ارشاد استان قم یکی از دغدغههای موجود در برگزاری این جشنواره را، بحث داوری آثار خواند و تأکید کرد: بتوانیم توقعات جامعه مطبوعات را اجابت و مطالبات آنان را برآورده نماییم.
در ادامه داستانی، رئیس خانه مطبوعات استان قم نیز از وجود خلأ برنامه هایی نظیر جشنواره مطبوعات سخن گفت و تأکید کرد این جشنواره انگیزه بین تولید کنندگان عرصه رسانه به وجود خواهد آورد.
رئیس خانه مطبوعات افزود: این جشنواره سعی دارد با بررسی و معرفی آثار در خور، به ایجاد سنتی برای تقدیر از خبرنگاران و همچنین بالا بردن ارتقاء سطح فعالیت رسانه های گام بردارد.
داستانی تأکید کرد داوری این سری از مسابقات از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد و به صورت کشوری انجام می پذیرد و کسانی که تمایل به شرکت در این جشنواره را دارند تا بیستم تیرماه فرصت دارند اقدام به بارگزاری مدارک در سامانه نمایند.
سپس محرابی، معاون مطبوعاتی مدیر کل ارشاد قم نیز ضمن اشاره به شعار سال تصریح کرد، خبرنگاران میتوانند از موضوعات روز نیز جهت شرکت در جشنواره بهره گیری نمایند.

/مهدی جنتی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار