مدیریت صحیح اوقات فراغت باعث بهداشت روانی دانش آموزان می شود

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدیریت صحیح اوقات فراغت ، بهداشت روانی فرزندانمان را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۸۲۸۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت صحیح اوقات فراغت باعث بهداشت روانی دانش آموزان می شود

قدرت اله قاسمی در گفت و گو با پانا اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تعلیمی گسترده، که مخاطبان فراگیری را در اختیار دارد برنامه های متنوعی را برای اوقات فراغت دانش آموزان تدارک دیده است و در این راستا مدارس،مجتمع ها و سالن های ورزشی،اردوگاه های دانش آموزی، دارالقرآن ها، پایگاه های بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و... به عنوان مراکز فعالیت های تابستانی اقدام به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اصرار والدین به شرکت کودکان در کلاس های درسی سبب دلزدگی آنان می شود و باید با تشویق آنان به کلاس های ورزشی، فرهنگی و هنری، زمینه رشد و پرورش استعداد ها و خلاقیت دانش آموزان را که به سبب زندگی آپارتمان نشینی از تفریح و بازی محروم شده اند را فراهم کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان چگونگی بهره گیری از اوقات فراغت را از موضوعات قابل توجه دانست و این دورن را فرصتی برای رشد و تعالی دانش آموزان معرفی کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: اوقات فراغت مثل شمشیری دولبه از یک سو فرصتی برای خودارزیابی، خودسازی و خودشکوفایی است و از سوی دیگر زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی به شمار می آید.

وی در پایان تاکید کرد: باید توجه داشت که سرمایه گذاری در مورد اوقات فراغت و مدیریت صحیح آن، بهداشت روانی فرزندانمان را به دنبال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار