رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم:

دانش آموزان و فرهنگیان قم با تولیدهای داخلی آشنا می شوند

قم (پانا)- غلامرضا رضایی رئیس اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، دانش آموزان و فرهنگیان این استان با حضور در واحدهای تولیدی، با محصولات داخلی آشنا می شوند.

کد مطلب: ۸۲۸۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان و فرهنگیان قم با تولیدهای داخلی آشنا می شوند

غلامرضا رضایی ضمن تأکید بر نقش کلیدی آموزش و پرورش در ایجاد فرهنگ حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: آموزش و پرورش قم با داشتن حدود 240 هزار دانش آموز و 14 هزار و 428 نیروی اداری و آموزشی ظرفیت خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ملی دارد.

وی اضافه کرد: در صورتی که دستگاه های دیگر از جمله نهادهای فرهنگی و رسانه ها در ترویج استفاده از کالای ایرانی، آموزش و پرورش را یاری نمایند، می توانیم این فرهنگ را از شعار به عمل تبدیل نماییم.

وی تاکید کرد: استفاده از کالای ایرانی باعث نگهداشت ارز، رفع مشکل بیکاری جوانان و فعال شدن بنگاه های کوچک زودبازده می شود.

رضایی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز برای افزایش خرید کالای ایرانی باید محصولات باکیفیت تولید نمایند تا جایگاه اقتصادی کشور ارتقا یابد و مردم به خرید کالای داخل روی بیاورند.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی که به عنوان شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است، برنامه هایی در دست اقدام دارد.

وی افزود: در این راستا، بازدید هدفمند و مستمر دانش آموزان و معلمان از صنایع استان قم با هدف آشنا نمودن با تولیدهای داخلی که امسال آغاز شده است، ادامه پیدا خواهد کرد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات(I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است؛ 2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش قم بیان کرد: همچنین کار و فعالیت به عنوان یک ارزش اسلامی و انسانی در بین دانش آموزان و فرهنگیان استان به ویژه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نهادینه شده است که در سال تحصیلی آینده نیز با قوت ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه همزمان با هفته مشاغل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز در همین راستا بود تا بتوانیم به هدف تعیین شده دست یابیم.

در استان قم 70 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش با بیش از 10 هزار هنرجو وجود دارد؛ پنج هزار هنرجو در 30 هنرستان فنی و حرفه ای و پنج هزار هنرجو نیز در 40 هنرستان کاردانش تحصیل می کنند.

نمایشگاه هفته مشاغل هر سال در هفته نخست اردیبهشت ماه در هنرستان های استان به منظور معرفی رشته ها و تولیدهای دست ساز دانش آموزان در شاخه های مختلف فنی و حرفه ای و کاردانش برپا می شود.

به گفته رضایی، از ابتدای امسال، نمایشگاه ها و مسابقه های علمی و فرهنگی با موضوع حمایت از کالای ملی در مدارس استان برگزار شده است.

وی افزود: خرید کالای ایرانی از سال های گذشته در اداره های آموزش و پرورش و مدارس پیگیری می شد و این روند از امسال به طور جدی تری دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: تبیین و بررسی دلایل استقلال و رشد اقتصادی برخی از کشورها، طراحی و ساخت وسایل کم هزینه در کارگاه ها و هنرستان ها توسط هنرجویان با تاکید بر تولید و خرید کالای ایرانی، استفاده نکردن برخی از لوازم التحریر و لباس های تولید خارجی در مدارس و جایگزینی مناسب وسایل و لباس های تولید داخل از برنامه هایی است که برای سال تحصیلی آینده در دست اقدام است.

وی افزود: تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی کالاهای ایرانی و معرفی محصولات باکیفیت به دانش آموزان و معلمان در سطح مدارس، برگزاری کارگاه های عکاسی و نقاشی در مدارس با موضوع کار و مصرف داخلی و آسیب شناسی کالاهای خارجی توسط دانش آموزان و فرهنگیان و انعکاس آن به مبادی ذیربط از دیگر برنامه های آموزش و پرورش می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار