امام جمعه شهرقدس:

پانزدهم خرداد سرمنشأ پیروزی انقلاب اسلامی است

شهر قدس ( پانا) - امام جمعه شهرقدس گفت: رشد فهم سیاسی ملت ایران سومین دستاورد قیام ۱۵خرداد بوده و امروز ملت ایران از یک رشد سیاسی و بلوغ اجتماعی برخوردار است .

کد مطلب: ۸۲۶۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پانزدهم خرداد سرمنشأ پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت‌ الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ شهرقدس برگزار شد، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا و حدود الهی اظهار داشت: داشتن تقوا و وحدت یک سلاح بزرگ در برابر فتنه‌ها و تفرقه‌ها است و تمامی ملت‌های اسلامی با الگو گرفتن از نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت را سرلوحه تمامی برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

خطیب جمعه شهرقدس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: عظمت امام راحل واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده اند و علاوه بر بزرگان و مراجع عظام تقلید، رهبران سیاسی دنیا نیز از امام به نیکی و بزرگی یاد می کنند.

حجت الاسلام میراحمدی ضمن تسلیت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش اساسی ایشان در تحولات ایران اسلامی و جهان بیان کرد: امام خمینی (ره) به جهانیان اثبات کرد می‌ توان با دست خالی و پشتیبانی یک ملت در برابر استبداد و استعمار تا بن و دندان مسلح ایستاد و پیروز شد.
وی خاطر نشان کرد: معمار کبیر انقلاب با خنثی کردن تمامی توطئه‌های براندازی استکبار و عوامل داخلی و منطقه‌ای او عملاً اثبات کرد که اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُـم.

امام جمعه شهر قدس گفت: رهبر کبیر انقلاب با مدیریت دفاع مقدس ۸ ساله در برابر قدرت‌ های اهریمنی به جهانیان اثبات کرد که خون بر شمشیر پیروز است.

وی در خصوص قیام خونین پانزده خرداد عنوان کرد: این قیام تمامی جریان‌های سیاسی چپی و ملی گرا را عملاً منزوی ساخت و این حرکت عظیم خود باوری را به ملت ایران برگرداند. در این حرکت الهی قدرت بی پایان ملت شجاع ایران به نمایش درآمد و این حرکت روش مبارزه جدید و اسلامی را فرا روی مبارزین قرار داد.

حجت الاسلام میراحمدی تصریح کرد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود؛ پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.

وی متذکر شد: همه ما به عنوان پدر و مادر وظیفه داریم که فرزندان خود را در مسیر صحیح راهنمایی کنیم و این به واقع می‌توان گفت یک تکلیف دینی است.

امام جمعه شهرقدس بیان کرد: هر فکر و توهمی که تنگ‌ نظری، ترس و اثر منفی با خود همراه داشته باشد، یک فکر شیطانی بوده و در عوض هر فکر و الهامی که برای حرکت، نشاط و سعه ‌صدر باشد، حرکت الهی است.
وی به موضوع انفاق در ماه مبارک رمضان نیزاشاره کرد و گفت: هر قدر که در توان داریم به فقرا رسیدگی کرده و دست مستمندان را محترمانه بگیریم به همان میزان درهای رحمت خدا به روی انسان گشوده می شود.

/خبرنگار :فاطمه بردبار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار