رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

مدارس غیر دولتی نقش تعیین کننده ای در هموارسازی اهداف تعلیم و تربیت دارند

بردخون ( پانا ) رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در نشست مدارس پیش دبستانی منطقه بردخون گفت : مدارس غیر دولتی به عنوان بازوان کمکی در کنار و همراه مدارس دولتی، نقش اساسی و تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند که فعالیت آنان در چندسال گذشته نشانگر این رسالت است.

کد مطلب: ۸۲۶۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیر دولتی نقش تعیین کننده ای در هموارسازی اهداف تعلیم و تربیت دارند

ظهیر محمودی افزود: مدارس غیردولتی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به طور رسمی از سال تحصیلی 69/68با هدف افزایش مشارکت های مردمی فعالیت خود را آغاز کرد تا بتواند بخشی از وظایف سنگین تعلیم و تربیت را که بر دوش مدارس دولتی است، کاهش دهد و از این ظرفیت به درستی استفاده شود .

محمودی اضافه کرد: مدارس غیردولتی،‌ باید اعتماد دولت و مردم به یکدیگر را افزایش دهد، زیرا حمایت و بسترسازی برای حضور بخش غیردولتی در آموزش و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از برنامه های مهم دولت افزایش واگذاری ها به بخش غیر دولتی در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی است که مدارس غیردولتی نیز از این جمله است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: به دلیل اینکه مدارس غیردولتی نقش مهمی در کاهش مشکلات مدارس دولتی دارند ، موسسان باید برای برای استانداردسازی این مدارس از نظر نیروی انسانی، مساحت، فضا و محیط آموزشی، امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی و کمک آموزشی تلاش واهتمام ویژه ای کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با قاطعیت از مدارس غیر دولتی حمایت می کند، ابراز داشت: استفاده از ظرفیت های قانونی این مدارس برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در برنامه قرار دارد اما این مدارس بویژه پیش دبستانی ها باید مقررات و ضوابط آموزشی و پرورشی را اجرایی کنند.

رئیس شورای نظارت بر مدارس غیردولتی منطقه بردخون، تصریح کرد: امروزه بخش قابل توجهی از فرایند تعلیم و تربیت در مدارس غیر دولتی دنبال می‌شود و آموزش و پرورش نسبت به این مهم که بخشی از رسالت دستگاه تعلیم و تربیت بر دوش این مدارس است، آگاهی دارد که این موضوع رسالت غیردولتی را ارزشمند کرده است.

وی بر رعایت حقوق مربیان و مدیران پیش دبستانی در منطقه تأکید کرد و گفت: تکریم شخصیت و انجام وظایف دست اندرکاران این مدارس ضروری است و همه باید برای اجرا شدن قانون تلاش کنند.

در ادامه معاون پرورشی و کارشناس مدارس و مراکز غیردولتی منطقه و تعدادی از مربیان و مدیران پیش دبستانی در زمینه وظایف و اهمیت فعالیت پیش دبستانی ها مطالبی بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار