مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

23 هزار کلاس اولی وارد مدارس استان می شوند

بوشهر (پانا) _ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود امسال 23 هزار دانش آموز کلاس اول و 18هزار و 113دانش آموز پایه هفتم داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۳۴۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
23 هزار کلاس اولی وارد مدارس استان می شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی با اشاره به افزایش 5 درصدی جمعیت دانش آموزان در استان بوشهر اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 23 هزار دانش آموز کلاس اول و 18هزار و 113دانش آموز پایه هفتم داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر هشت هزار کلاس درس دولتی در استان بوشهر فعال است.

وی درباره تراکم جمعیت دانش آموزی اضافه کرد: تراکم دانش آموزی در درسال تحصیلی 96-97 در مقطع ابتدایی 24.4، متوسطه اول 24.8، متوسطه نظری 20.2، فنی و حرفه ای و کاردانش 16.5و میانگین کل استان 23.4 درصد است.

کرمی یادآور شد: تراکم دانش آموزان در استان بالا نیست ولی به دلیل اینکه توزیع نامناسبی می شود در برخی از مدارس تراکم غیرمعمول است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال گذشته 214هزار دانش آموز در 2هزار و 369 مدرسه فعال در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

وی در ارتباط با وضعیت و کمبود نیروی انسانی اظهار داشت: امسال 800 نفر از همکاران آموزش و پرورش در استان بوشهر شرایط بازنشستگی دارند که تلاش می شود 200 نفر از آنان تمدید خدمت شوند.

کرمی یادآور شد: در مقابل 600 نفر نیروی بازنشسته استان بوشهر 200 نفر نیروی استخدامی و 100 نفر فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش استان وارد می شوند که تلاش می شود مابقی کسری نیروها از راه اضافه تدریس، استفاده از همکاران بازنشسته و درصورت صدور مجوز تعدادی نیروی حق التدریس جذب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: یکهزار و 100 نیروی حق التدریس در استان بوشهر در سال های 94 و 95 بکارگیری شده اند.

کرمی با اشاره به تکمیل نظام جدید آموزشی با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-98 گفت: با استقرار این پایه تحصیلی سبد درسی دانش آموزان از 24 ساعت به 30 تا 40 ساعت نسبت به دوره قبل افزایش ساعت دارند.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش دوره تحصیلی فنی و حرفه ای در سال جاری با کمبود فضای آموزشی و کارگاه روبه رو خواهیم بود که با رایزنی های انجام شده تلاش می شود از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی استفاده شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار