امام جمعه موقت اسلامشهر :

نیت کارگزارن نظام اسلامی باید خدمت بی منت به مردم باشد

اسلامشهر (پانا)-جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر با حضور فرماندار و امام جمعه موقت اسلامشهر در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۵۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
نیت کارگزارن نظام اسلامی باید خدمت بی منت به مردم باشد

امیراله حقیقی ، فرماندار ، در سخنانی در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به در پیش بودن ۱۴ خردادماه و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و امروز با گذشت ۴۰ سال نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده و شاهد عزت و اقتدار روز افزون نظام اسلامی هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه همه ساله برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در روز ۱۴ خردادماه که با سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)انجام می گیرد بازتاب گسترده ای در سطح جهان دارد، افزود: با توجه به تقارن این مراسم در دو سال اخیر با ماه مبارک رمضان امسال نیز از سایر استانها زائری در شهرستان میزبانی نخواهیم داشت.
حقیقی از آمادگی کامل شهرستان جهت برگزاری مطلوب برنامه های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: در این رابطه برنامه ریزی های لازم برای سهولت حضور شهروندان اسلامشهر در مراسم بزرگداشت ارتحال که روز ۱۴ خردادماه در حرم مطهر حضرت امام(ره) برگزار میشود، انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن لیالی پرفضیلت قدر تصریح کرد: تدابیر لازم جهت سهولت حضور مردم در مراسم این شبها در مساجد، حسینیه ها و تکایا اندیشیده شده تا شهروندان به نحوی مطلوب از فیوضات شب های قدر بهره مند شوند.
فرماندار اسلامشهر همچنین به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت برگزاری مطلوب راه پیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به وقایع اخیر فلسطین اشغالی و به شهادت رسیدن دهها نفر از مسلمانان در قدس شریف، راه پیمایی امسال روز جهانی قدس از اهمیت دوچندانی برخوردار است و ان شاءا... مردم روزه دار ایران اسلامی با حضور گسترده خود حمایتشان را از مردم مظلوم فلسطین نشان خواهند داد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی بر ضرورت حمایت و تقویت کالای ایرانی تاکید و آن را یک تکلیف ملی عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی باید از سطح مدارس آغاز و در همه ادارات و سازمان ها دولتی و خصوصی گسترش یابد .
فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت حمایت از تولید کنندگان داخلی تصریح کرد: در سال گذشته برای حمایت از واحدهای تولیدی گام هایی برداشته و اقداماتی صورت گرفت و باید با نظارت بیشتر بر مراکز تولیدی نسبت به تولید کالای مرغوب و با کیفیت اقدام شود.
وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن هرچه بیشتر شعار سال،باید نظارت ها و بازرسی های مستمر از اتحادیه ها و کسبه برای مبارزه با کالای قاچاق تقویت شود.
فرماندار شهرستان اسلامشهر در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی با هدف رشد کمی و کیفی فعالیت های قرآنی، جلب مشارکت های مردمی به ویژه خیرین جهت سرمایه گذاری در امور قرآنی و حمایت از موسسات فعال در این حوزه،اظهار داشت: ترویج فعالیت های قرآنی وظیفه شرعی و دینی ماست و باید در این رابطه دینمان را ادا کنیم.
وی با اشاره به اینکه اسلامشهر به عنوان شهر حافظان قرآن شناخته می شود و در اکثر زمینه ها به ویژه در مسابقات قرآنی در سطوح مختلف استانی و کشوری صاحب مقام و اعتبار است، تصریح کرد: باید ضمن بررسی دقیق شرایط فعالیت موسسات قرآنی، زمینه را جهت رشد کمی و کیفی این موسسات فراهم کنیم.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء شاخص های فرهنگی در سطح شهرستان باید از ظرفیت خانواده نیز استفاده شود گفت: دستگاههای فرهنگی به تنهایی نمی توانند در این زمینه موفق باشند و اگر می خواهیم برنامه های فرهنگی اثر بخش و موثر در جامعه اجرا کنیم باید از نظرات هنرمندان و نخبگان فرهنگی نیز استفاده کنیم.
همچنین در این جلسه ،حجت الاسلام قلی پور امام جمعه موقت اسلامشهر نیز در سخنانی در این جلسه با بیان اینکه کار و نیت ما به عنوان کارگزارن نظام اسلامی باید خدمت بی منت به مردم باشد گفت: برآوردن حاجت مومن برتر از ده حج مقبول است و همه ما باید برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم تلاش کنیم.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار