مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

۲۳ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال ۲۳ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در اردبیل راه‌اندازی شود.

کد مطلب: ۸۲۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۳ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

بهزاد ستاری در جلسه بررسی راهکارهای کاهش معضل کودکان خیابانی در اردبیل اظهار داشت: در زمینه پدیده کودکان خیابانی تا کنون در سطح استان ۲۷۳ نفر از کودکان شناسایی شده که اصلی‌ترین راهبرد بهزیستی در ارتباط با کودکان خیابانی توانمندسازی خانواده‌ها و کودکان است تا از این طریق زمینه برای کاهش این معضل فراهم شود .

وی راه‌اندازی مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده را در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی قابل اهمیت دانست و گفت: احصای نیازهای ۱۶۷ کودک و ارجاع به دستگاه‌های مربوطه برای حمایت، ارائه خدمات به ۶۶ کودک توسط مراکز حمایتی کودک و خانواده و ارائه خدمات به ۳۰۹ کودک از طریق مراکز ساماندهی کودکان از جمله خدمات ارائه شده هستند .

ستاری مداخله در آسیب‌های حاد اجتماعی، خودکشی، سوء رفتار با کودک، اختلافات حاد خانوادگی، دایورت خط تلفن ۱۲۳ از تمام نقاط استان، مداخله حضوری و پایگاه های اورژانس اجتماعی را جمله محورهای مهم از طریق فوریت‌های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: هم اکنون ۸ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان وجود دارد که انجام یک هزار و ۵۷ مداخله حضوری، ۷ هزار و ۵۹۵ مداخله تلفنی و ۲ هزار و ۵۸۱ خدمات سیار اورژانس از دیگر فعالیت‌های بارز در این زمینه است .

مدیرکل بهزیستی استان اقدام تخصصی اورژانس اجتماعی را آموزش خودمراقبتی به کودکان دانست و افزود: پیشگیری از سوء رفتار با کودکان، آگاهسازی و حساس‌سازی کودکان و والدین از جمله شاخص‌های مهم در این خصوص هستند که ۶ هزار و۸۵۰ کودک و یک هزار و ۲۴۰ نفر از والدین از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند .

وی توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر را نیز از اولویت‌های قابل توجه در سیاست‌های سازمان بیان و تصریح کرد: برنامه تامین مالی خرد یا بانکداری پیوندی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی برای ایجاد بازارچه بومی، تولید، توزیع از جمله اقدامات ویژه در قادرسازی اقشار آسیب‌پذیر قلمداد می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار