حضور فرماندار قدس در جمعیت احیای انسانی ( کنگره ۶۰ )شعبه شهر قدس

شهر قدس ( پانا ) - فرماندار شهرستان قدس در میان جمعیت احیای انسانی (کنگره ۶۰ )شعبه رودکی شهر قدس حضور یافت و از نزدیک با فعالیت های این جمعیت آشنا شد.

کد مطلب: ۸۲۵۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور فرماندار قدس در جمعیت احیای انسانی  ( کنگره ۶۰  )شعبه شهر قدس

علی اصغر ناصر بخت فرماندار شهرستان قدس در جمع اعضاء جمعیت کنگره ۶۰ شعبه رودکی شهر قدس ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی ( ع) این ماه را ماه مغفرت،تحول،دست یافتن به خصلت های انسانی و آمرزش برشمرد.
وی در ادامه گفت: آنچه که عزیزان در این کنگره از آن بهره مند هستند و فکر میکنم حضور در این محافل انسان های با اراده ای مانند شماها را در خودش جای داده است ، که به این تصمیم رسیده اند از آن گرفتاری که آنها را دچار دردسر کرده و هزینه های زیادی را به آنها و خانواده های آنان تحمیل کرده رهایی و نجات پیدا کنند.
علی اصغر ناصر بخت در ادامه گفت: من از حضور در کنار شما عزیزان انرژی خوبی گرفتم و مطمئن هستم همواره این انرژی مثبت و خوب در این محفل وجود دارد.
وی افزود: به عنوان فرماندار شهرستان قدس در خصوص آسیب هایی که اعتیاد به جامعه وارد می کند و مسائل و مشکلاتی که بر خانواده وارد کرده می طلبد اقدامات عملی مناسبی را در سطح شهرستان داشته باشیم.
ناصر بخت بیان داشت: از ابتدای انقلاب هزینه های بسیاری شده تا با این قضیه برخورد شود ولی متاسفانه آنچه عاید شده تا به امروز عایدی خوبی نبوده است.
وی در ادامه هزینه های معنوی در راه مبارزه با توزیع مواد مخدر را در سطح کشور ۳۲۷۰ شهید دانست و گفت: مقابله با این پدیده باید علمی و ریشه ای باشد و در جامعه ایمنی ایجاد کنیم یعنی شرایطی ایجاد کنیم که افراد سمت مواد مخدر نروند.
وی چاره اصلی جلوگیری از اعتیاد را برای مبتلایان راه نجات و برای کسانی که در معرض اعتیاد هستند دادن آگاهی و دانش برشمرد.
آمار اعلام شده از طرف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعلام شده سه درصد از کسانی که بالای سن ۱۵ سال دارند یک بار یکی از انواع مواد مخدر را مصرف کرده اند در صورتی که در شهرستان قدس این آمار بالاتر است و این منطقه آسیب پذیرتر است و ایجاب میکند ما دقت و حساسیت بیشتری داشته باشیم.
علی اصغر ناصر بخت گفت: باید مبنا را بر مصون سازی جامعه هدف قرار دهیم و شرایط کشور و منطقه و شهرستان را طوری قرار دهیم که اگر در سر هر چهار راه و محل گذر حتی انواع مواد مخدر توزیع شود،جوان ما رویکردش منفی باشد و آگاهی و مصونیت ایجاد کنیم.
فرماندار شهرستان قدس از متولیان جمعیت احیاء انسانی کنگره ۶۰ دعوت کرد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قدس شرکت نموده و تجربیات و دانشی که در این مسیر دست یافته اند را در اختیار این شورا قراردهند و قول همکاری و حمایت مالی از یکی از تیم های ورزشی معرفی شده از طرف شعبه رودکی را دادند.

در پایان وی در خصوص ریشه کن شدن اعتیاد اظهار داشت: موضوع اعتیاد در واقع یک بحثی است که در دل جامعه قرار دارد و برای ریشه کن شدن آن یک عزم و اراده جدی مردم لازم است.
لازم به ذکر است ،جمعیت احیای انسانی (کنگره 60)، از سازمان‌های مردم نهاد و فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر می‌باشد که در سال 1378 بر اساس اصل پذیرفته شده کمک یک فرد رها شده از دام اعتیاد، به فرد در حال مصرف مواد مخدر یا معتاد و با رویکرد «بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم»، توسط مهندس حسین دژاکام، پایه گذاری و تأسیس شده است. این سازمان مردمی از بالاترین مرجع سازمان‌های مردم نهاد، یعنی وزارت کشور، درزمینهٔ کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سطح ملی، دارای پروانه تأسیس و فعالیت می‌باشد.
محورهای فعالیت کنگره 60 عبارت‌اند از: آموزش، پیشگیری، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد. هدف اصلی کنگره 60 تحقیقات علمی و کاربردی به‌منظور شناخت انسان و مواد مخدر و ارائه طریق به مصرف کنندگان مواد مخدر و خانواده‌هایشان برای رهایی از اعتیاد می‌باشد.

کنگره 60یکی از سازمان‌های مردمی فعال در حوزه اعتیاد می‌باشد که به‌صورت رایگان فعالیت می‌کند. این تشکل در حال حاضر در بیش از 39 نمایندگی، در تهران و شهرستان‌ها خدمات خود را ارائه می‌دهد.

شعبه رودکی شهرقدس از سال 92 شروع به کار کرده است و تاکنون موفق شده ۳۰۰ نفر از بیماران اعتیاد را درمان کند.

/ خبرنگار : شایان میدانی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار