دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خبر داد:

بیش از 12 هزار نفر در استان خراسان جنوبی تحت پوشش درمان و ترک اعتیاد هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت : بیش از 12 هزار نفر در استان خراسان جنوبی تحت پوشش درمان و ترک اعتیاد هستند.

کد مطلب: ۷۰۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی ، علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از 12 هزار نفر در استان خراسان جنوبی تحت پوشش درمان و ترک اعتیاد هستند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین سندهای افتخار نظام جمهوری اسلامی و خراسان جنوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر؛ تقدیم بیش از 99 نفر شهید و 85 نفر به عنوان جانباز است، افزود: به دلیل حضور نیروهای جان برکف مرزبان، اطلاعات، ناجا و سپاه امروز شاهد امنیت پایداری در استان هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به حوزه درمان افراد درگیر با پدیده شوم اعتیاد گفت: این ستاد آمادگی دارد تا هزینه درمان هر فردی که منبع درآمد مناسبی ندارند را به طور کامل پرداخت کند و اولویت این استاد، کمک به زنان و افراد بی بضاعت به ویژه کودکان است.

زندی با تاکید بر اینکه ما کودک را معتاد نمی دانیم، ادامه داد: کودکان قربانی اعتیاد هستند و هیچگونه اراده و تصمیمی برای مصرف مواد مخدر نداشته اند و در این حوزه سعی کرده ایم دغدغه مندانه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدامات خوبی در حوزه درمان اعتیاد انجام داده است، افزود: بیش از 60 درصد مراکز ترک اعتیاد استان با بیمه سلامت قرارداد منعقد کرده اند و افراد تحت پوشش این بیمه باید هزینه ناچیزی را پرداخت کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 80 مرکز درمانی در استان وجود دارد، گفت: تمام هزینه های درمان کودکان معتاد و یا دانش آموزان گرفتار، از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می شود.

زندی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی بیمارستان های بوعلی و امام رضا(علیه السلام) بیرجند و بیمارستان شهرستان های قاین، طبس و فردوس در حوزه درمان کودکان معتاد اقدامات خوبی انجام می دهند.

وی با اشاره به سیاست های مهم دولت در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: این سیاست ها شامل اجتماعی شدن بحث مبارزه با مواد مخدر و صیانت و اشتغال نجات یافتگان از اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا فرهنگ مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: یکی از معضلات جدی در این حوزه، بحث عدم مقبولیت نجات یافتگان از اعتیاد است که همه ما باید کمک کنیم تا این افراد به جایگاه خود بازگردند.

زندی با اشاره به اینکه تریبون های نماز جمعه می تواند در اطلاع رسانی و آگاه سازی تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: در ارتباط با بحث صیانت و اشتغال زایی برای افراد بهبود یافته کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از این افراد حمایت و زمینه اشتغال را برای آنها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر صاحبان مشاغل آمادگی به کارگیری افراد نجات یافته را داشته باشند ما آمادگی داریم تا مبلغ 10 میلیون تومان به ازای هر نفر به آنها تسهیلات بدهیم، گفت: اگر یک منبع درآمد مناسبی را برای بهبود یافتگان مهیا کنیم به طور حتم، حلقه های مفقوده بعد از ترک از بین خواهد رفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ مرکز غیر مجازی در حوزه درمان اعتیاد در استان وجود ندارد، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 2 مرکز ترک اعتیاد استان بنا به دلایل گوناگون از جمله عدم رعایت قوانین تعطیل شدند.

زندی با بیان اینکه مصرف استان در حوزه اعتیاد بیشتر گرایش به مواد سنتی است، گفت: اگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر خیرین ورود پیدا کنند به طور قطع، شاهد تحولات بسیاری خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در راستای بحث کشفیات مواد مخدر در استان بیش از 40 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال کشف و ضبط شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خانواده؛ مقدس ترین نهاد در یک جامعه است، ادامه داد: شخصیت فرزند در خانواده شکل می گیرد و تقاضا دارم که والدین حداقل به فرزندان خود مهارت «نه» گفتن را بیاموزند.

زندی در پایان با بیان اینکه بیش از 87 درصد درمان اعتیاد در استان را مردم انجام می دهند، گفت: بیش از 49 سازمان مردم نهاد در خصوص مبارزه با مواد مخدر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار