معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل خبرداد:

برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه ی دانش آموزی درمساجداستان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل از برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه ی ویژه دانش آموزان تحت عنوان (حلقه عشاق )همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۵۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه ی  دانش آموزی درمساجداستان اردبیل

مصطفی کافی در حاشیه جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف رمضانیه ی دانش آموزی (حلقه عشاق ) اظهارکرد: ثبت نام از دانش آموزان استان برای شرکت در اعتکاف رمضانیه براساس شیوه نامه ارسالی با اولویت اعضای تشکلهای دانش آموزی پیشتازان ، بسیج دانش آموزی ، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان ، هلال احمر ، شورای دانش آموزی ، کانونهای فرهنگی - تربیتی و سایر دانش آموزان اقدام خواهدشد.

وی برگزاری اعتکاف دانش آموزی را یکی از فعالیت‌های زیبای تشکلهای دانش آموزی دانست و افزود: با اجرای اینگونه برنامه‌ها در جهت تقویت بنیه معنوی دانش آموزان گام برمی‌داریم .

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اعتکاف رمضانیه را ویژه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوره اول و دوم دانست و تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی در این مراسم معنوی به سازمانهای دانش آموزی و دفاتر تشکلهای دانش آموزی درشهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند .

وی با بیان اینکه پیش بینی ما بر این است که دانش آموزان بیشتری در این طرح شرکت کنند، افزود: برای شرکت دانش آموزان در این مراسم معنوی در هر منطقه یک مسجد و در مرکز استان دو مسجد در نظر گرفته خواهد شد .

کافی، ترویج و تعمیق اسلام ناب محمدی، انس الفت بیشتر دانش آموزان با ائمه و پاسخگویی به سئوالات دینی نوجوانان و جوانان را از اهداف آیین اعتکاف عنوان کرد و ادامه داد: تقویت ایمان وبصیرت دینی برپایه ساحت های تربیت دینی واعتقادی ، تعمیق تقویت الهی ومهارت خویشتن داری ، مشارکت دانش آموزان در محافل واماکن مذهبی و تقویت خودباوری و صبر در بین دانش آموزان، تقویت انس با خدا وروحیه خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس و حضور فعال دانش آموزان در برنامه‌های مذهبی از اهداف این برنامه است .

وی، اجرای طرح اعتکاف دانش آموزی را ملی اعلام کرد و افزود: همراه با برگزاری اعتکاف فعالیت‌های فرهنگی نیز در مساجد انجام می‌شود که قرائت ادعیه و ختم قرآن، دعوت از سخنران‌های برتر و... بخش مهمی از برنامه‌های اعتکاف دانش آموزی است .

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه از تهیه بسته‌های فرهنگی مناسب برای دانش آموزان شرکت کننده، برنامه ریزی برای مشارکت دانش آموزان در اجرای برنامه‌ها از جمله قرائت قرآن کریم و مسابقه‌های فرهنگی در ویژه برنامه اعتکاف رمضانیه خبر داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار