اعتکاف دانش آموزی فرصت مهمی برای کسب مکارم اخلاق است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش فارس گفت: اعتکاف دانش آموزی، فرصتی مغتنم و مهم برای کسب فضایل و مکارم اخلاق است.

کد مطلب: ۵۱۳۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محمد نظری، در جمع دانش آموزان دختر معتکف در مسجد جامع عتیق شیراز گفت: تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان بر اساس ساحت های تربیتی و تعمیق تقوای الهی و مهارت های خویشتن داری از جمله اهداف برگزاری اعتکاف دانش آموزی است.
وی بیان داشت: این اعتکاف دانش آموزی با حضور 600 دانش آموز دختر مقطع اول و دوم متوسطه از جمعه یازدهم تیرماه جاری مصادف با بیست و پنجم رمضان آغاز شده است و تا چهاردهم تیرماه جاری (بیست و هشتم رمضان) ادامه دارد.
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس اظهار کرد: در اعتکاف دانش آموزی، برنامه های متنوع معنوی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
نظری گفت:‌ دو مشاور و روانشناس در محل برگزاری اعتکاف دانش آموزی پاسخگوی پرسش های دانش آموزان هستند.
وی ادامه داد:‌ قرائت گروهی قرآن، نمایش فیلم های معنوی، تشکیل حلقه های معرفتی با موضوع های اعتقادی، مذهبی و احکام، استفاده از مداحان اهل بیت (ع) از برنامه های جنبی است که در روزهایی که دانش آموزان در این مسجد معتکف هستند برای آنها پیش بینی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: برگزاری کلاس مهارت های زندگی، خبرنگاری و عکاسی خبری، مسابقات فرهنگی و مذهبی، شرکت در کلاس های هنر کاغذ و تا (اوریگامی)، طراحی با مداد، کاردستی با وسایل دور ریختنی و برگزاری کلاس های طب سنتی، امداد و کمک های اولیه از جمله برنامه هایی است که برای دانش آموزان معتکف تدارک دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار