مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مراسم اعتکاف در بیش از ۵۰ مسجد شاخص اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از آمادگی ۵۱ مسجد و بقاع متبرک برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اعتکاف در بیش از ۵۰ مسجد شاخص اردبیل برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: مراسم اعتکاف به رسم هر ساله امسال نیز در سطح استان اردبیل و به میزبانی 51 مسجد و بقاع متبرک برگزار خواهد شد که پیش از برگزاری از معتکفان طی روندی ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از معتکفان روزهای 6 الی 10 فروردین سال 97 در مساجدی که اعتکاف در آن بقاع برگزار می‌شود، انجام خواهد شد افزود: مساجد قدس, ججین, الزهرا, المهدی, نواب صفوی, جعفریه و سادات ویژه خواهران معتکف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: همچنین مساجدی نیز برای معتکفان برادران در نظر گرفته شده است که مساجد اعظم, امام‌علی و ابوالفضل ویژه برادران در نظر گرفته شده است.

ستوده با اشاره به زمان برگزاری مراسم اعتکاف همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف در روزهای 13 تا 15 رجب در سطح استان اردبیل برگزار خواهد شد که تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه و هرچه بهتر این مراسم معنوی در سطح استان در نظر گرفته شده است که امید می‌رود بتوانیم این مراسم را باشکوه‌تر از سال‌های دیگر و با حضور جمعی معتکفان عزیز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مرکز استان در تمامی شهرستانها نیز مساجد شاخص برای برگزاری این مراسم معنوی و تربیتی تعیین شده به طوری که مراسم اعتکاف امسال در بیش از 50 مسجد شاخص در سطح استان اردبیل برگزار خواهد شد و معتکفین از این فرصت برای نزدیکی به خداوند بهره می‌جویند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مراسم اعتکاف را دارای رویکرد تذهیبی، تعلیمی و تربیتی و مقابله به آسیبهای اجتماعی دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیش از 90 درصد افراد شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف جوانان و افراد زیر 40 سال هستند می‌توان از این ظرفیت در راستای آگاهسازی نوجوانان و جوانان با برنامه‌ریزیهای لازم و اساسی بهره گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار