اشتغال 220 هزار نفر در صنعت گلابکیری کاشان

کاشان (پانا) - رئیس جهاد کشاورزی کاشان گفت: به‌طور متوسط 10‌هزار نفر به صنعت گلابگیری در این شهرستان اشتغال دارند که این تعداد اشتغال به کار، در زمان کاشت، داشت و برداشت به بیش از ۲۲۰‌هزار نفر افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۲۳۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال 220 هزار نفر در صنعت گلابکیری کاشان

مجید کافی با اشاره به اینکه ۲۰ کارخانه صنعتی و نیمه‌صنعتی هم در کاشان در زمینه فراوری گل محمدی فعالیت می‌کند افزود : بیش از ۹۵۰ واحد گلابگیری سنتی نیز در زمینه تولید گلاب در مناطق قمصر، جوشقان و کامو، برزک و نیاسر کاشان فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: به‌طور میانگین از هر هکتار از این باغات 4000 کیلوگرم گل و سالانه بیش از 7500 تن گل محمدی برداشت می‌شود که با آموزش‌های ترویجی و رعایت مسائل زراعی به چند برابر قابل افزایش است.

مجید کافی زاده گفت: گل محمدی به عنوان یک محصول استراتژیک کشاورزی از نگاه اقتصادی و همچنین شرایطی که گلستان‌های گل محمدی کاشان در زمان برداشت و آیین سنتی گلابگیری دارند، می‌تواند در جذب گردشگر موثر واقع شود.

همزمان با رویش گل‌های محمدی در شهرستان کاشان، مراسم گل چینی و آیین گلابگیری از اوایل اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و در این دو ماه بیش از دومیلیون گردشگر از مراسم گلچینی و گلابگیری دیدن می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار