زیربنای توسعه ی حاشیه نشینی ، ارائه خدمات زیربنایی است

کرمان(پانا) - فرماندار کرمان در کارگروه مقابله با حاشیه نشینی شهرستان با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از محدوده گفت : اگر امروز مسامحه صورت پذیرد و چشممان را بر روی ساخت و سازهای جدیدی که خارج از محدوده و طرح های هادی انجام می شود ببندیم فردا باید شاهد تخریب ساختمانها و منازلی باشیم که امروز بنا شده است.

کد مطلب: ۸۲۲۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
زیربنای توسعه ی حاشیه نشینی ، ارائه خدمات زیربنایی است

علی بابایی با اشاره به اینکه زیربنای توسعه ی حاشیه در شهرها ارائه خدمات زیربنایی آب ، برق و گاز است افزود : طبق گزارشی که اخیرا شرکت گاز ارائه نموده است در یکی از مناطقِ خارج از محدوده در یکی از بخش های کرمان امتیاز گاز واگذار شده است این خلاف قانون است و مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

رئیس کارگروه مقابله با حاشیه نشینی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد : احکامی که در این رابطه توسط دستگاه قضایی صادر می شود لازم الاجراست مدیران در انجام آن ها سهل انگاری نکنند چرا که عدم اجرای آنها در آینده تبعات بیشتری هم برای جامعه ، هم شخص خاطی و هم مدیر مربوطه دارد لذا هم بخشداران و هم مدیران دستگاه های مرتبط دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

سلیمانی معاون دادستان کرمان نیز با بیان اینکه ساخت و ساز در حاشیه شهرها جرم مشهود محسوب می شود گفت : در حاشیه شهر کرمان هر کس به هر نحو خواسته ساختمان سازی کرده باید در فرایند مقابله تدبیر به خرج داده شود.

وی افزود : اگر مدیری وظیفه قانونی خود را انجام ندهد و در اجرای حکم قضایی کوتاهی کند به سه سال حبس محکوم خواهد شد.اگر بر اساس رأی قاضی ، ساختمانی ، حصاری ، دیواری ... باید تخریب شود مدیران اجرایی ملزم به انجام آن هستند.

سلیمانی ضمن بیان اینکه اگر احکام قضایی با قاطعیت اجرا نشوند حاشیه نشینی را نمی توان متوقف کرد گفت : کوتاهی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از محدوده و دلسوزی برای خاطیان یا فریب خوردگان سبب خواهد شد در آینده شاهد باشیم که کرمان از یک طرف به جوپار و از سمت دیگر به رفسنجان ختم شود. وی همچنین خواستار ارائه گزارش کاملی از ایجاد و نگهداری کمربند سبز کرمان شد.

سلاجقه معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه در اطراف کرمان تعداد زیادی تلمبه کشاورزی وجود دارد که مالکین آنها تقاضای در نظر گرفتن طرح هادی برای آن منطقه را دارند گفت : تهیه طرح هادی برای تلمبه های کشاورزی دولت را ملزم می کند که خدمات آب ، برق و گاز نیز به ایشان ارائه دهد و این به معنی روستا سازی است و این خلاف است لذا باید چاره ای در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود : در بخشهایی از روستای سیدی ، منطقه 14 معصوم و حواشی کرمان برخی از منازل خارج از طرح بدون پرداخت هیچ هزینه ای از خدمات شهری استفاده می کنند ضمن آنکه به هر نحو هم که بخواهند این استفاده را انجام می دهند آنها بدون محدودیت در زمستان ها از بخاری های برقی و در تابستان میزان آب زیادی استفاده می کنند و این یک تصمیم قاطع را می طلبد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار