معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد

سکونت ۱۱ تا ۱۹میلیون نفر در مناطق حاشیه‌ای کشور

تهران (پانا) -معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت ۱۱ تا ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق حاشیه نشین کشور زندگی می کنند.

کد مطلب: ۸۳۳۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سکونت ۱۱ تا ۱۹میلیون نفر در مناطق حاشیه‌ای کشور

دکتر فرید براتی با اشاره به این که سازمان بهزیستی در روند فعالیت‌های درمانی اعتیاد در میان نهادهای مختلف تنها مانده است، گفت: فعالیت‌های نیروی انتظامی در چرخه درمان اعتیاد ساده‌ترین اقدامی است که می‌توان در مرحله اجرا به آن اهتمام ورزید.

وی در ادامه افزود: مهمترین بخش بهبود یک فرد معتاد زمانی است که در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۳ هزار منطقه حاشیه نشین در کشور، عنوان کرد: ۱۱ تا ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق حاشیه‌نشین کشور زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به این که تمامی افراد حاضر در مناطق حاشیه‌نشین معتاد یا مجرم نیستند، اظهار کرد: مناطق حاشیه‌نشین به دلایل بومی مختلف با جرم ها و آسیب‌های اجتماعی مختلفی رو به رو هستند، در حالی که تمامی افراد ساکن در این مناطق بر خلاف شرایط بومی بزه کار یا معتاد نیستند.

براتی با اشاره به نگاه‌های نادرست به درمان اعتیاد، توضیح داد: معتادین متجاهر پس از دستگیری حداکثر تا ۶ ماه می توانند در مراکز درمان سازمان بهزیستی اقامت داشته باشند، به طوری که ۳ ماه اول بر اساس قانون پس از دستگیری و ۳ ماه دوم با نظر قاضی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که دستگیری و درمان ۶ ماهه باعث بهبودی یک معتاد متجاهر نمی شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه جامعه ایران از سازمان بهزیستی انتظار دارند تا ظرف مدتی ۶ ماهه بتواند یک معتاد متجاهر را درمان کرده و به عنوان فردی کاملا سالم به جامعه تحویل دهد.

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین در ادامه اضافه کرد: معتاد متجاهر با اهتمام به کار خود از تمامی سطوح و اقشار جامعه طرد می شود، تا جایی که حتی سیستم‌های درمانی رایج در کشور نیز او را برای پروسه درمان نمی‌پذیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار