محمود واعظی با اردوغان دیدار و مذاکره کرد

تهران (پانا) - محمود واعظی نماینده ویژه رییس جمهوری و رئیس دفتر دکتر حسن روحانی که به آنکارا سفر کرده است، با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دیدار و درباره تحولات اخیر فلسطین و روابط دوجانبه مذاکره کرد.

کد مطلب: ۸۲۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
محمود واعظی با اردوغان دیدار و مذاکره کرد

به گزارش ایرنا، سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران که در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد آنکارا شده است، در ساختمان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با اردوغان دیدار کرد.

در این دیدار ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران، مراد چتین کایا رییس کل بانک مرکزی ترکیه، محمد شیمشک معاون اقتصادی نخست وزیر، ناجی آغبال وزیر دارایی، لطفی الوان وزیر توسعه و نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ترکیه و ایران نیز حضور داشتند.

واعظی هنگام ورود به آنکارا در مصاحبه با خبرنگاران، رایزنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را از جمله اهداف سفر خود به ترکیه ذکر کرد.

وی مذاکره درباره مسایل منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن و نیز پیگیری توافقات اقتصادی دو طرف و بررسی مصوبات کمیسیون مشترک دو کشور را از جمله اهداف دیگر سفر خود به ترکیه اعلام کرد.

وی همچنین مذاکره در خصوص مبادله مالی و بانکی با استفاده از پول ملی دو کشور ایران و ترکیه را از جمله محورهای تعیین شده در مذاکرات دو طرف ذکر کرد.

واعظی قرار است امشب با وزیر اقتصاد ترکیه و برخی مقامات اقتصادی و بانکی ترکیه نیز دیدار و مذاکره کند.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران ظهر امروز جهت دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و برخی مقامات دیگر این کشور در راس هیاتی بلندپایه وارد آنکارا شد.

شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه موضوع این دیدار را مذاکره در خصوص تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین، تحولات سوریه و عراق و روابط دوجانبه اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار