امام جمعه شهر قدس:

امروز سیاست جمهوری اسلامی با تدبیر و پایداری بر عهد و پیمان است

شهر قدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس گفت:اکثر سیاستمداران دنیا اعلام کردند که ایران به برجام عمل کرد و دشمن همانند معاویه حیله گر بزرگ پیمان شکنی کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امروز سیاست جمهوری اسلامی با تدبیر و پایداری بر عهد و پیمان است

حجت‌الاسلام‌ سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و یکی از نشانه‌های تقوا دوری از غیبت است.

وی در ادامه بیان کرد: در ادامه خطبه‌های هفته‌های گذشته زندگینامه امام علی (ع) از ولادت ایشان در خانه کعبه آغاز و به شهادت ایشان در محراب مسجد ختم می شود، زندگینامه امام علی(ع) بسیار آموزنده است.

امام جمعه شهر قدس ادامه داد: پیامبر (ص) بعد از اتمام مراسم حج در آخرین سال عمرش در راه برگشت در محلی به نام غدیرخم در نزدیکی جحفه دستور توقف داد، زیرا پیک وحی فرمان داده بود که پیامبر (ص) باید رسالتش را به اتمام برساند. پس از نماز ظهر پیامبر (ص) بر بالای منبری از جهاز شتران رفت و فرمود: ای مردم! نزدیک است که من دعوت حق را لبیک گویم و از میان شما بروم درباره من چه فکر می کنیدومردم گفتند،گواهی می دهیم که تو آیین خدا را تبلیغ می کردی و پیامبر فرمود،آیا شما گواهی نمی دهید که جز خدای یگانه، خدایی نیست و محمد بنده خدا و پیامبر اوست و مردم گفتند،آری، گواهی می دهیم.

سپس پیامبر (ص) دست حضرت علی (ع) را بالا گرفت و فرمود: ای مردم! در نزد مؤمنان سزاوارتر از خودشان کیست ومردم گفتند،خداوند و پیامبر او بهتر می دانندو سپس پیامبر فرمودند،ای مردم! هر کس من مولا و رهبر او هستم، علی هم مولا و رهبر اوست و این جمله را سه بار تکرار فرمودند. بعد مردم این انتخاب را به حضرت علی (ع) تبریک گفتند و با وی بیعت نمودند.

میراحمدی گفت: همه انصار جز چند نفر با علی (ع) بیعت کردند همانطوری که در خطبه ۴۱ نهج البلاغه آمده است امام وقتی به حکومت رسید برخی مردم کارشان کلک و دورغ بودند، در این باره که چرا امام علی(ع) زیر بار بیعت با مردم نمی‌رفت، باید گفت امام (ع) جامعه موجود را فاسدتر از آن می‌دانست که او بتواند آن را رهبری کرده و معیارها و منویات خود را در آن به اجرا در آورد.

وی تصریح کرد: امروز سیاست جمهور اسلامی با تدبیر و پایداری بر عهد و پیمان است و اکثر سیاستمداران دنیا اعلام کردند که ایران به برجام عمل کرد و دشمن همانند معاویه حیله گر بزرگ پیمان شکنی کرد.

حجت الاسلام میراحمدی بیان کرد: نخست وزیر ظالم اسرئیل غاصب در رسانه های بسیاری کشور ایران را تهدید کرد و در پشت پرده ماجرا از پوتین رئیس جمهور روسیه درخواست کرد که واسطه شود تا ایران در سوریه با آموزش به جوانان سوری مرز ها و شهرهای اسرائیل را موشک باران نکنند و در یک عملیات شبانه در دو ساعت اسرائیل را بر هم کوبید و دیگر هیچ صدای از آنها در نیامد.

امام جمعه شهر قدس در خطبه دوم نماز جمعه گفت: ضمن احترام به تمام مسئولان می گوییم فریب وعده های پوچ و دورغین دشمن را نخورید همانطور که معاویه هم حیله های بسیاری داشت و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به رزیم غاصب می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم و باید حرمت این ماه نگه داشته شود، شهروندان بعضاً شخصی بیمار است نمی تواند روزه بگیرید اما نباید در خیابان سیگار بکشد و یا در وسط شهر چیزی میل کند و باید حرمت نگه داشته شود تا در این ماه عزیز و ماه رحمت الهی کسی را نفرین نشود، بنده از آموزش و پرورش میخواهم به دانش آموزانی که روزه میگیرند در ایام امتحانات هم هستیم سخت نگیرند و در این ایام مراعت حال نوجوانان را کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و رخدادهای اخیر کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با تدبیر به جوانان و مردم فهیم تکیه کنند و برای حمایت از کالای ایرانی و تحقق و پرشور تر شدن شعار اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغالزایی و راه اندازی مجدد کارخانجاتی که بسته شدند قدم بردارند.

/خبر نگار: پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار