رئیس سازمان دانش آموزی فارس: دانش‌آموزان در بیشتر نقاط دنیا حداقل در یک تشکل عضو هستند

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس این سازمان را یک نهاد غیر دولتی و عمومی برشمرد و افزود: این سازمان وظیفه و رسالت تربیت و مسوولیت اجتماعی را بر عهده دارد و در کنار  3 تشکل بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و هلال احمر که به تقویت حماسی، هویتی و امدادی دانش آموزان می پردازند، در مدارس فعالیت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش آموزی فارس: دانش‌آموزان در بیشتر نقاط دنیا حداقل در یک تشکل عضو هستند


محسن کلاری در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی با اشاره به تاسیس این سازمان در سال 1378 افزود: این سازمان پس از انحلال در سال 1360، با تبعیت از قانون که اشاره به احیاء و بازنگری این سازمان با رویکرد بومی کشور و اهداف انقلاب و با محوریت نگاه مذهبی، داشت در قالب تشکل پیشتازان و فرزانگان که امروز به تنهایی به عنوان تشکل پیشتاز شناخته می شود شکل گرفت.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در بیشتر نقاط دنیا حداقل در یک تشکل عضو هستند و عضویت دانش آموزان در تشکل ها به رشد تربیتی و اجتماعی آنها کمک می کند.

کلاری ادامه داد: سازمان دانش آموزی ۱۱ ماموریت را دنبال میکند که در بحث تشکیلات در سه سال گذشته از 45 هزار و 793 عضو به 91 هزار و 509 نفر افزایش یافته است و همچنین در بحث خبرگزاری پانا و تقویت خبرنگار با اولویت هر مدرسه یک خبرنگار توانسته ایم فرهنگیان و دانش آموزان عضو از حدود 560 نفر به 2100 نفر برسیم که رشد 4 برابری را شاهد بوده ایم.

وی اظهار داشت: 5 سال است که فارس مقام اول را در جمع آوری کمکها در هفته نیکوکاری و جشن عاطفه ها در کشور دارد.

وی تاکید کرد: در خصوص نگهداشت مربیان با برخورداری از بیشترین تعداد مربی، توانسته ایم از 1600نفر مربی به 3250 نفر برسیم و اکنون فارس و خراسان رضوی بیشترین تعداد مربی را دارند.

کلاری با اشاره به اینکه در دوسال گذشته این سازمان اعزام 20 کاروان از فرهنگیان و دانش آموزان به عتبات عالیات را داشته است گفت: سازمان دانش آموزی یک نهاد غیردولتی عمومی با قابلیت های بسیار است که خوشبختانه در تمام ماموریت های محوله به خوبی عمل کرده است.

وی سرویس مدارس را از جمله پروژه های بزرگی برشمرد که در سه سال گذشته به این سازمان محول شد و افزود: در یک جمله می توان تمام الکترونیکی شدن سامانه سرویس مدارس را افتخاری برای استان برشمرد که با 10 هزار و 800 راننده و 37 هزار سرویس با رویکرد تربیتی در حال ارائه خدمت به 120 هزار دانش آموز است و تربیت را از مدارس به درب منازل برده ایم و امروز این مدل مورد استقبال بسیاری از استانها نیز قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: ادارات مرودشت، آباده، جهرم، کوار و فسا هم در حال بهره مندی از سامانه الکترونیک سرویس مدارس هستند و امروز پلیس راهور به سرویس با یک نگاه تربیتی نگاه میکند .

وی در خصوص ساماندهی تعاونی های آموزشگاهی افزود: تمامی بوفه ها در این مدت نظارت شده اند و بانک اطلاعات آنها برای ساماندهی کامل است و کتابخانه دانش آموز نیز از سال ۹۴تا کنون با هزینه بیش از 400 میلیون تومان به رشد 25 برابری درآمد و با ده هزار جلد کتاب موفق به جذب بیش از 3 هزار عضو شده است.

وی استان فارس را تنها استانی برشمرد که با تلاشهای شورای معاونین و همکاران توانسته در بخش شمالی کشور فضایی جنگلی به وسعت 7 هکتار را در اختیار داشته باشد که مورد استفاده تمام فرهنگیان و عموم مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار