رئیس نهضت سواد آموزی: روخوانی قرآن کریم یکی از اهداف اصلی دوره‌های سواد آموزی است

تهران (پانا) - رئیس نهضت سواد آموزی گفت که روخوانی قرآن کریم یکی از اهداف اصلی دوره‌های سواد آموزی است و انگیزه بسیاری از سواد آموزان برای شرکت در این دوره‌ها کسب مهارت روخوانی قرآن است.

کد مطلب: ۸۲۰۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس نهضت سواد آموزی: روخوانی قرآن کریم یکی از اهداف اصلی دوره‌های سواد آموزی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، در اولین روز گردهمایی سه روزه معاونان سواد آموزی استان‌ها در مشهد مقدس، یک جلد از قرآن‌های کتابت شده سواد آموزان دوره انتقال سواد با حضور علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس این سازمان و جمعی از معاونان سواد آموزی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان در موزه حرم رضوی رونمایی و به آن موزه اهدا شد.

باقرزاده در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از انجام این کار معنوی توسط سواد آموزان و اهداف طرح کتابت نور بیان کرد: روخوانی قرآن کریم یکی از اهداف اصلی دوره‌های سواد آموزی است و انگیزه بسیاری از سواد آموزان برای شرکت در این دوره‌ها کسب مهارت روخوانی قرآن است. طرح کتابت نور با هدف ارتقای فرهنگ قرآنی در بین سواد آموزان و تقویت مهارت خواندن و روخوانی قرآن اجرا شد.

وی افزود :طرح کتابت نور به منظور کتابت قرآن توسط سواد آموزان دوره انتقال با شرکت بیش از 3هزار نفر از سواد آموزان در سراسر کشور آغاز شد.

در این طرح هر کدام از سواد آموزان مشارکت کننده یک صفحه از کلام الله مجید را کتابت کردند که جمعا پنج نسخه قرآن دست نویس کتابت شد.

بر اساس برنامه ریزی‌های این طرح مقرر است قرآن‌های کتابت شده به حرم های نورانی امام علی(ع)، کربلای معلی و موزه رضوی، حرم حضرت زینب و مرقد امام رضا اهدا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار