رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران: برای مهر امسال دانش‌آموزان دختر اوتیسمی مدرسه‌دار می‌شوند

کریمی: در سال آینده مرکز مشاوره ویژه اوتیسم راه اندازی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با بیان اینکه مهر 97 برای دانش‌آموزان دختر اوتیسم مدرسه تأسیس می‌شود، گفت که کودکان اوتیسم 3 سطح هستند که سطح یک و دو تحت پوشش آموزش و پرورش هستند اما سطح 3 آموزش پذیر نیستند و تحت پوشش بهزیستی هستند.

کد مطلب: ۸۱۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران: برای مهر امسال دانش‌آموزان دختر اوتیسمی مدرسه‌دار می‌شوند

شهناز کریمی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: اکنون حدود 2 هزار نیروی انسانی در 58 مرکز استثنایی شهر تهران فعالیت می‌کنند؛ 58 مرکز استثنایی شامل 52 مدرسه استثنایی، 5 مرکز مشکلات یادگیری و یک کانون فرهنگی است.

وی درباره تعداد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران گفت: 5500 دانش‌آموز در مدارس استثنایی و 1100 دانش‌آموز تحت پوشش طرح تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه امسال 200 نفر در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بازنشسته می‌شوند گفت: سال گذشته 182 نفر نیروی بازنشسته داشتیم که 92 نفر تمایل داشتند، بازنشسته شوند و مابقی ماندند.

وی ادامه داد: در بخش نیروی انسانی کمبود نداریم اما در بخش توانبخشی با توجه به اینکه در مدت اخیر، نیروی استخدامی در این بخش نداشتیم با کمبودهایی مواجهیم؛ البته تلاش می‌کنیم از طریق نیروهای طرحی، این کمبودها را جبران کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه تعداد نیرو در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش جذب اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران خواهد شد، گفت: ما اطلاعات و آمار مورد نیاز را به اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران دادیم و امیدواریم که در آزمون استخدامی سهمیه‌ای به این اداره داده شود.

وی در خصوص ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی تهران اظهار کرد: سومین سالی است که هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی توسط شهرداری تهران پرداخت می‌شود.

کریمی درباره تعداد دانش‌‌آموزان اوتیسم گفت: در کل کشور حدود 2 هزار دانش‌‌آموز اوتیسم داریم که یک چهارم آنها در تهران هستند.

وی با بیان 6 مدرسه اوتیسم ویژه پسران در تهران فعالیت می‌کند، افزود: آمار دانش‌‌آموزان دختر اوتیسم یک چهارم پسران اوتیسم است به همین دلیل برای دانش‌آموزان دختر اوتیسم کلاس‌های در مناطق مختلف تهران ضمیمه پیش بینی شد.

کریمی با بیان اینکه مهر 97 برای دانش‌آموزان دختر اوتیسم مدرسه تأسیس می‌شود، گفت: کودکان اوتیسم 3 سطح هستند که سطح یک و دو تحت پوشش آموزش و پرورش هستند اما سطح 3 آموزش پذیر نیستند که تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان اوتیسم اختلالات عصبی و رشدی دارند و در تعاملات اجتماعی و ارتباطی دچار مشکل هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از راه اندازی مرکز مشاوره ویژه اوتیسم در سال آینده خبر داد و گفت: امسال ۱۰۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفتند که 114 دانش‌آموز کلاس اولی مشکوک به اوتیسم بودند که از این تعداد 56 نفر به مدارس استثنایی ارجاع شدند و 18 نفر برای انجام آزمایش در سال آینده ارجاع شدند.

وی در پاسخ به سوال پانا مبنی براینکه برای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی از دانش‌آموزان چه حمایت‌هایی می‌کنید بیان کرد: ۲۳۰ میلیون تومان به مدارس استثنایی تهران برای ارائه خدمات کاردرمانی و توانبخشی پرداخت شده است.

وی افزود: دستورالعمل سنجش کلاس‌ نوآموزان بدو ورود به دبستان سال آینده هنوز ابلاغ نشده است اما بعد از امتحانات دانش‌آموزان، برنامه آغاز می‌شود.

کریمی با بیان اینکه ۵۳۸۴ دانش‌آموز در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: ۴۷۸ دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی، ۲۸۵ دانش‌آموز آسیب‌دیده بینایی، ۳۱۹۶ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی، ۴۸۱ دانش‌آموز اوتیسم، ۵۴۹ دانش‌آموز چند معلولیتی و ۳۹۵ دانش‌آموز معلول جسمی ـ حرکتی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار