بهره مندی 2061نفر دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری همدانی از خدمات آموزش و پرورش استثنایی

همدان(پانا)- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: تعداد 2هزارو61 نفر دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در سال تحصیلی 97-96 از خدمات تخصصی آموزش و پرورش استثنایی بهره مند شدند.

کد مطلب: ۸۱۴۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی 2061نفر دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری همدانی از خدمات آموزش و پرورش استثنایی

پروین قربانیان، در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: این خدمات تخصصی آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در 16 مرکز دولتی و 2مرکز غیر دولتی در شهرهای همدان، لالجین، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ، نهاوند، بهار، فامنین، رزن و خزل ارائه شد.

وی افزود: یکی از مباحث عمده در حوزه ی روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی مبحث اختلالات یادگیری می باشد. تمامی افراد یک جامعه و به ویژه دانش آموزان در سنین مختلف و دوره های تحصیلی از قدرت یادگیری برابر برخوردار نیستند.

قربانیان گفت: بعضی از دانش آموزان به خصوص در سال های اولیه تحصیلی شرایط همگون با گروه خود را ازدست دادند. این دانش آموزان دارای مشکل در مهارت های تحصیلی می باشند و از نظر کمی از آن چه برای سن تقویمی انتظار می رود کمتر است که باعث تداخل چشمگیر در کارکرد شغلی یا تحصیلی و فعالیت های معمول زندگی روزمره ی فرد شده است.

وی تصریح کرد: ارجاع به موقع این دانش آموزان به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مانع از بروز مشکلات ناشی از افت تحصیلی، اتلاف سرمایه های انسانی و مالی، مشکلات روحی و اجتماعی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار